Klacht: fouten maken tijdens verzending

op 29 september 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 21 september 2017 een pakketje afgegeven bij het servicepunt van UPS in Den Haag. het is dezelfde dag nog naar Rotterdam gegaan (om doorgestuurd te worden naar Italy). Maar het is vanaf Rotterdam weer terug gestuurd naar het servicepunt in Den Haag.
Ik heb hier nimmer een bericht van ontvangen.

Nu dient het pakketje 14 dagen na 20 september 2017 te worden bezorgd in Italy, anders kan het niet worden aangenomen en krijg ik mijn geld (85 euro) niet terug.

Het wordt nu alsnog vanaf het servicepunt mee gegeven met de UPS koerier. Maar ik maak me zorgen of het wel op tijd wordt bezorgd.

UPS geeft aan alleen te vergoeden als een pakketje kwijt raakt. Als een pakketje later wordt bezorgd dan gepland, niet. Maar dat zou ik in dit geval zeer onredelijk vinden. 14 dagen is een ruime termijn. Ik heb de sticker duidelijk zichtbaar en over de voorgaande sticker heen geplakt. UPS heeft een fout gemaakt door het vanuit Rotterdam retour Den Haag te sturen in p,aats van richting de juiste bestemming in Italy.

Dat, wanneer het toch te laat wordt bezorgd in Italy, UPS mij de 85 euro gaat verrgoeden.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 29 september 2017 om 11:55 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende situatie. Kijkende naar het trackingnummer dan is het pakket op 21 September afgegeven op een UPS Access Point en daar helaas blijven liggen tot vandaag. Wij zullen het betreffende Access Point hierover contacteren.

Het pakket is vandaag opgehaald en staat gepland voor levering Dinsdag, dus nog binnen de gestelde 14 dagen.

U kunt de zending volgen via Track and Trace op www. ups.com .

Nogmaals onze excuses voor de vertraging.

UPS Social Media Team

Heeft op 03 oktober 2017 om 19:17 geantwoord

Het pakket is nog niet afgeleverd, ook al was dat wel de verwachting volgens u.

Ik begrijp dat er iets mis is met het adres, terwijl ik er net zoals anders, de meegeleverde adressticker van Yoox het opgeplakt (over de andere sticker heen), dus ik begrijp het helemaal niet.

Alle klachten die gemeld zijn door Foutbijverzenden