Klacht: Foute info herboeking.

op 30 september 2011 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Geachte,

Ik heb een vlucht moeten herboeken gisteren. Ik belde naar jullie dienst en kreeg te horen dat ik kon herboeken voor 60 + 227 = 287 Euro (de oorspronkelijke vlucht kostte 106 Euro).

Ik vroeg op de luchthaven in Brussel of dat normaal was. Heel zeker niet, zei men me. Ik ben op goed geluk naar Kiev gevlogen en heb daar mijn vlucht kunnen wijzigen VOOR TWINTIG DOLLAR! M.a.w. Tix ging goed verdienen aan mijn herboeking! Oplichting noem ik dat! Tien keer de prijs van een herboeking aanrekenen!

Excuses is voor mij voldoende. Mijn probleem werd gisteren door anderen opgelost.

Bericht van Tix.nl

6 jaren geleden - Geachte heer Berben, Allereerst willen wij u zeggen dat we het erg vervelend vinden dat u met een situatie in prijsverschillen voor uw vluchtwijziging bent geconfronteerd. Vooropgesteld, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij trachten juist volledig transparant wijzigingskosten door te geven, met hierin twee componenten. Een deel dat u voor onze dienstverlening betaalt en een tweede deel dat wat u aan de betreffende luchtvaartmaatschappij betaalt. Vanzelfsprekend bekijken wij graag met u wat de reden is van het feit dat de wijzigingskosten die u ter plaatse betaalde afweek van de voorwaarden die wij zelf van de luchtvaartmaatschappij dienen te hanteren. Wij zullen maandag contact met u opnemen om de betreffende voorwaarden aan u inzichtelijk te maken en hiermee ook te kunnen zien of het daadwerkelijk zo is dat wij iets onjuist aan u hebben doorgegeven of dat de luchtvaartmaatschappij zelf van zijn eigen voorwaarden afweek. Vanzelfspekend bieden wij graag onze excuses aan u aan, mocht blijken dat er vanuit onze zijde verkeerde informatie is verstrekt. Op dit moment lijkt het ons zinvol eerst het geval nader te onderzoeken in plaats van aan te nemen dat wij iets verkeerd hebben gedaan. We betreuren overigens ten zeerste dat u in uw post suggereert dat er sprake is van oplichting. U zult zelf ook begrijpen dat een bedrijf als TIX, met dagelijks vele boekingen en hiermee ook vele wijzigingen op bestaande reserveringen, er geen baat bij heeft onterecht kosten door te berekenen. Daarnaast kunt u ook altijd rechtstreeks met onze Customer Support afdeling opnemen indien u het gevoel heeft op een verkeerde wijze behandeld te zijn, zodat wij samen met u uw klacht kunnen bekijken en indien nodig naar een oplossing kunnen zoeken. Vriendelijke groet, TIX.nl Customer Support

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tix.nl

Heeft op 06 oktober 2011 om 16:42 geantwoord

Wij hebben de klant uitleg en inzicht gegeven in de wijzigingskostenstructuur van de betreffende airline, die geheel volgens de regels was toegepast. Daarnaast een excuses voor het ontstane ongemak vanwege het feit dat er geen omrekening van valuta had plaatsgevonden.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tix.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door kberben