Klacht: Fout gemaakt door HEMA verzekeringen

op 21 oktober 2011 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Het afgelopen jaar sloot ik diverse verzekeringen af bij HEMA verzekeringen, waaronder ook een doorlopende reisverzekering.

Het vorige jaar had de HEMA haar verzekeringen nog onder gebracht bij AON verzekeringen en zij hadden toen de service dat zij jou lopende verzekeringen deden opzeggen bij je oude maatschappij, wat zij dan ook gedaan hadden voor mij.

Alleen maakten zij de fout dat mijn lopende reisverzekering bij het CZ werd opgezegd bij OHRA verzekeringen waar ik totaal geen binding mee heb.
Het gevolg daarvan was dat CZ verzekeringen uiteraard de premie voor het jaar 2011 op mijn rekening inhield waar ik dit jaar september pas achter kwam toen ik een schrijven kreeg van CZ dat zij in september weer zouden afhouden voor het jaar 2012.

IK heb toen HEMA verzekeringen daarvan in kennis gesteld dat mijn oude verzekering het afgelopen jaar niet door hen was opgezegd.
Hun reactie daarop was, dat zij wel degelijk mijn verzekering bij OHRA hadden opgezegd, terwijl ik had geschreven dat ik bij het CZ verzekert was.

Dus weer een E-mail geschreven (want bellen kan je niet) waar ik de hele zaak weer eens had uitgelegd hoe het e.a. in elkaar zat, en dat ik door hun toedoen het afgelopen jaar € 112,50 teveel aan premie had betaald omdat er twee reisverzekering op mijn naam stonden waar ik niet voor verantwoordelijk was, en dat ik daarom dat geld terug wilde hebben.

Daarna kreeg ik van hun na ongeveer 10 dagen weer een E-mail waarin stond dat zij alsnog mijn oude verzekering wilden opzeggen (wat inmiddels door mij zelf al is gedaan).
Hun reactie sluit totaal niet aan op de vorige E-mail die ik hun gestuurd had , en ik vroeg mij dan ook af of ze deze wel gelezen hadden.

IK wordt door deze slechte communicatie tussen mij en de HEMA gefrustreerd , en ik heb hen dan ook voor de zoveelste keer weer eens een E-mail gestuurd ( nu al weer 11 dagen geleden en nog steeds geen reactie) waar ik hen vroeg of zij mij nu eindelijk eens willen vertellen of zij mij tegemoet willen komen of niet.
En mocht het niet zo zijn, dat ik dan een klacht zou gaan indienen bij KiFiD Het financiële Klachteninstituut maar ik heb sindsdien van de HEMA niets meer gehoord, en ik ben bang dat ik ook niets meer hoor.

Dus in dit geval gaat het weer eens naar mijn inziens op namelijk “goedkoop is duurkoop”

1.) Dus als je er niet tegen kan dat je met HEMA verzekeringen alleen maar kunt communiceren via de E-mail en niet per telefoon.

2.) En als je dan lang moet wachten voor je weer eens bericht krijgt.

3.) En als hun E-mails totaal niet aansluiten op de E-mails die jij gestuurd hebt, en erg onpersoonlijk zijn..

4.) En als er nog niet eens een verontschuldiging af kan voor een fout die zij gemaakt hebben.

Als je daar niet tegen kan, geef dan iets meer geld uit aan een maatschappij weer deze dingen niet voor komen.

Met de vr. gr. J.B.

UPDATE: 1.

Op 31 oktober heb ik een E-mail van HEMA verzekeringen gekregen waarin ik de toezegging kreeg, dat zij mij alsnog schadeloos zullen stellen.

UPDATE 2.

Dat ik zo wie zo mijn geld dat ik door hun toedoen teveel heb betaald het afgelopen jaar dat ik die terug krijg via hen.

En de vier punten die ik opgenoemd had in het bovenstaande opgelost zouden worden.

Reactie van de melder van de klacht jbrassee

6 jaren geleden - UPDATE: Op 31 oktober heeft HEMA verzekeringen toegezegd dat de premie die ik over het afgelopen jaar teveel had betaald, om die aan mij terug te betalen. * * *

Reactie van de melder van de klacht jbrassee

6 jaren geleden - UPDATE: 2. INMIDDELS IS HET CONFLICT WAT IK HAD MET HEMA VERZEKERINGEN NAAR TEVREDENHEID OPGELOST.

Alle klachten die gemeld zijn door jbrassee