Klacht: Fout door Tele2

op 23 juli 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

In juni 2016 heb ik mijn rekeningnummer voor de automatische incassa via de klantenservice aangepast, gezien het nummer waarvan Tele2 incasseerde niet meer gebruikt werd. De incasso’s gingen daarna ook netjes via het “nieuwe” rekeningnummer. Totdat ik op 31 december 2016 een herinnering kreeg, mijn telefoonrekening zou niet betaald zijn. Ik heb toen gelijk de klantenservice weer gebeld, daar werd al snel duidelijk dat Tele2 in Oktober zelf bedacht had om weer van het “oude” rekeningnummer te gaan incasseren. Waarvoor geen machtiging was afgegeven, de rekening wordt immers niet meer gebruikt door ons, dus het saldo is 0.
De klantenservice medewerker kon ook niet uitleggen hoe dat zo is veranderd, wel heeft hij toen gelijk het nummer weer omgezet naar het “nieuwe” nummer met de vraag of ik de herinnering zelf wou overmaken. Zo gezegd, zo gedaan. De incasso heb ik daarna in de gaten gehouden en die gingen in januari weer goed.

Mijn verbazing was dan ook groot toen ik in februari een brief van Bos incasso kreeg. Ik heb toen netjes bezwaar gemaakt, want ik had de herinnering betaal. Bewijs van de bankafschriften meegezonden en ik dacht dat de zaak af was. Toch elke keer wel mijn mail in de gaten houden om te kijken of er uitsluitsel was. Ongeveer 2 maand later kreeg ik al reactie dat het om een andere rekening zou gaan.
Dus gelijk maar weer met Tele2 gebeld met de vraag welke rekening het nou is en waarom ik niet gewoon een herinnering krijg, zoals wettelijk verplicht is. De medewerkster toen kon mij geen antwoorden geven, dus ik heb wederom bezwaar gemaakt bij Bos Incasso, gezien het feit dat Tele2 nalatig is geweest in hun wettelijke verplichtingen. Ook naar Tele2 heb ik deze klacht verzonden.

Van Tele2 heb ik een voicemail bericht gehad dat ik een sms had ontvangen, verder geen persoonlijk contact gehad. Dus ik weer gebeld en gezegd dat ik de sms niet zal ontvangen gezien het nummer niet wordt gebruikt, wegens slecht netwerk. Een sms sturen is dus volkomen zinloos en niet rechtsgeldig. Ik heb toen ook aangegeven dat als er voor 1 rekening een herinnering gestuurd kan worden, dat het voor de andere ook moet kunnen en dan niet een slap excuus we hebben een sms gestuurd. Ik heb toen ook aangegeven dat het niet rechtsgeldig is. De medewerkster kon mij ook niet helpen en wist niet wat ze ermee moest. Er was voor mij dus nog maar één ding te doen, ik kon weer een klacht gaan maken.

Van Bos incasso heb ik het bericht gehad dat de incassokosten kwamen te vervallen en dat er verdere stappen tegen mij werden genomen als ik niet zou betalen. Gezien ik geen ervaring heb met het incassobureau vond ik de toon nogal dreigend en heb ik de rekening maar “onder dwang” betaald. Dit om erger te voorkomen.

Op de klacht naar Tele2 toe had ik niet binnen de 30 dagen een reactie, dus kon ik er zelf weer eens achteraan bellen. Toen kreeg ik doodleuk te horen: “Sorry mevrouw in die tijd zijn er klachten niet goed aangekomen, dus als u wilt mag u het nogmaals verzenden” Uiteraard is er geen coulance voor deze klanten dus je mag als klant nogmaals 30 dagen gaan wachten.

Afgelopen vrijdag heb ik zelf weer contact genomen, dit om te kijken hoe het ervoor staat met mijn klacht. Aangezien het hele gedoe nu wel veel energie gaat kosten verwacht je dat Tele2 ook inziet dat deze klacht serieus is. De klantenservice medewerkster was zeer vriendelijk en vond het een hele vervelende situatie, uiteraard begreep ze ook dat ik daar niet mee geholpen ben. Ondertussen zag ze het in systeem staan dat de reactie van de afdeling was: “Als de incasso is aangepast is dat zeer spijtig, echter blijft de herinnering en betaling de verantwoording van de klant” en dan komt het mooiste, dit zou met mij gecommuniceerd zijn! Ik stond echt met mijn mond vol tanden, aan de ene kan pure woede voor de belachelijke omgang met de klant, want zo zou ik mijn hond nog niet behandelen, aan de andere kant een enorme lachstuip. Hoe kan een bedrijf als Tele2, zo met mensen omgaan? Het lijkt gewoon één grote grap.

Tele2 maakt meerdere fouten en er is niemand die verantwoording wil nemen. Persoonlijk een klacht afhandelen gebeurd ook niet, of heel slap via de voicmail en bij de vervolgklacht, waar het verzoek was om geen voicemail in te spreken maar echt persoonlijk, krijg je gewoon helemaal geen bericht. Hoe kan iemand zo’n bedrijf ooit serieus gaan nemen?

Het mooiste komt dan nog, de rekening voor deze maand was extra hoog, dus ik de gegevens nakijken, mag ik ook nog de kosten voor heraansluiting gaan betalen?! Ik ben echt met stomheid geslagen, hoe een bedrijf als Tele2, hun klant zo wil en kan behandelen. Wie de billen brand moet op de blaren zitten toch? Nou bij Tele2 niet, die laat de klant gewoon met de bagger zitten! Vanaf december ben ik hier al mee bezig en nog niemand heeft verantwoording durven te nemen voor de fouten en nalatigheid.

Als er een welgemeende excuus komt en dan uiteraard niet via de voicemail, niet via een telefoontje wat ik zelf moet maken met de klantenservice zodat een medewerkster het voor kan lezen, maar wanneer zij mij bellen en ik de telefoon beantwoord. Ook ik moet werken, dus ben niet 24/7 telefonisch beschikbaar.

Plus dat ik een coulance verwacht voor alle tijd dat ik er in heb moeten steken en alle kosten die ik heb gemaakt voor de telefoontjes naar de klantenservice en uiteraard wil ik de heraansluitkosten vergoed hebben.Het liefst zou ik het contract per direct ontbinden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Simone Baan-Dorgelo