Klacht: Fout DHL, geen geld terug.

op 30 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een aantal jurkjes van SHEIN terug geroutineerd, deze heb ik op 07-05-2020 afgeleverd bij DHL SERVICEPOINT, Hengmeng 55, Den Bosch. mijn pakketje is daar op 08-05-2020 opgehaald door de DHL. vervolgens hebben ze bij de DHL het verkeerde label op mijn pakket geplakt waardoor mijn pakket verzonden is naar de Wehkamp die het terug naar mij zouden sturen omdat hij bij Wehkamp niet hoort vervolgens is de Wehkamp hem verloren. Dit heb ik te horen gekregen op 28-05-2020 wanneer ik heb gebeld met Varah van de DHL klantenservice, die vertelde mij dat er een verkeerde label was opgeplakt maar dat de desbetreffende persoon niet de 51 euro kan vergoeden omdat ze een laag salaris heeft(ik ben doordat het pakketje niet aangekomen is bij SHEIN 51 euro kwijt daar gaat het om). Ik vind het onzin dat het niet vergoed kan worden want ik ben 18 jaar en werk ook hard voor mijn geld die ik door een persoonlijke fout kwijt ben en er word niet gezamenlijk naar een realistische oplossing gezocht er word alleen gezegd het pakketje en het geld bent u kwijt.

Ik wil graag mijn geld terug, het gaat om 51 euro die ik niet terug krijg door een persoonlijke fout op de DHL retour service, er word aangegeven dat die persoon lage inkomsten heeft en daardoor niet kan vergoeden maar mijn inkomsten zijn ook niet groot om die 51 euro zomaar te laten gaan.

ik wil tot een oplossing komen en niet dat er word gezegd helaas kunnen niet doen terwijl het hun fout is. ik wil sowieso mijn geld terug. ( er is door Varah toegegeven dat iemand van DHL fout heeft gemaakt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 30 mei 2020 om 12:36 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat een lastige situatie inderdaad. De persoonlijke verantwoordelijkheid van de medewerker zou hier ook geen rol mogen spelen, dit valt onder DHL als verantwoordelijke. Ik zie dat het laatste contact bij ons met mijn collega Farah was die u adviseerde contact op te nemen met Wehkamp. Ik begrijp nu van u dat het pakket daar kwijt geraakt zou zijn. Dit alles is ook niet uw verantwoordelijk op op te lossen of uit te zoeken allemaal. Als u gewoon het pakket met het juiste retourlabel heeft ingeleverd en hier het bewijs van heeft bewaard is dit verder iets wat de verzender zal moeten oppakken met DHL. Dit staat dus los van u, gezien u uw plicht al zou hebben voldaan. Heeft u al contact gehad met de verzender hierover? Zij kunnen dit namelijk het beste met ons oppakken. Zoals een onderzoek op laten starten of de zending claimen.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nikki
Webcare DHL Parcel Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door davenyvanraamsdonk