Klacht: Follow-up klacht van Refnr. 733482

op 17 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte PostNL,

Inmiddels heb ik met alles en iedereen contact gehad en helemaal niemand weet waar het pakket is en dat brengt mij terug bij u. U zegt dat mijn pakket retour is gezonden? Op welke dag is dit gebeurd, welke afdeling heeft dit uitgevoerd en waar is het pakket exact naartoe gezonden?

De reden van retour zal ongetwijfeld op het pakket staan maar het pakket is onvindbaar. De reden van retour is niet spontaan op het pakket komen te staan maar door postnl erop gezet en is dus bij u bekend. Misschien dat u niet precies kunt zien wat de oorzaak is geweest voor terugzending. Wat is dan ongeveer de reden geweest voor terugzending en wie of welke afdeling kan mij wel vertellen wat precies de reden is geweest voor terugzending.

Mijn afzender en ik hebben geen aanvullende informatie gekregen over waar het pakket nu is. Bovendien zijn er sinds 2 augustus 2018 geen updates meer volgens pochta.ru parcel-tracking websites met het tracking CB037410114RU (zelfs niet over het terugsturen naar Rusland). Was het gestolen? Was er een nieuw tracking gegeven? Niemand weet iets en dat brengt mij dus weer terug bij u!

RVK

Wanneer mijn pakket is gevonden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 17 september 2018 om 17:37 geantwoord

Geachte mevrouw Kogan,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u meer wilt weten over het pakket met trackingcode CB037410114RU. Graag reageer ik op uw bericht.

Dit pakket is 2 augustus retour gezonden. Hij is hierna naar het land van bestemming gestuurd (die van de afzender). Omdat de afzender zijn of haar adres niet op het pakket heeft gezet, is het pakket in het land van bestemming naar een algemene opslagplaats gegaan. De afzender kan contact opnemen met de lokale postorganisatie daar om een onderzoek in te stellen en het pakket op die manier weer in ontvangst te kunnen nemen. Dat kunnen wij vanuit Nederland niet doen, omdat het pakket hier niet meer is.

Ik hoop hiermee op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door rosalievkogan