Klacht: lidmaatschap opzeggen

op 12 maart 2010 over FNV in de categorie Vakbonden

Omschrijving klacht

Ik ben een aantal jaren trouw lid geweest van de FNV. Ik heb gelukkig nooit echt gebruik hoeven te maken van hun diensten. In dit geval ben ik misschien eerder een sponsor geweest dan een lid. Ik ben al vier jaar deeltijdstudent HBO (nooit een studentenkorting mogen ontvangen) en daarbij ben 32 uur werkzaam in de detailhandel. Na een mislukte relatie (eind 2008) moest ik verhuizen en waren mijn vaste lasten opeens aanzienlijk hoger (de lasten werden niet meer gedeeld). Ik moest op alles besparen, dus besloot ik o.a de FNV te bellen om mijn lidmaatschap op te zeggen, de telefoniste kon mij alleen meededelen dat ik dat schriftelijk moest doen een maand van tevoren. Dus ik heb Zaterdagochtend 30 Januari 2010 mijn opzegbrief op de post gedaan, deze is blijkbaar 1 dag te laat aangekomen bij de FNV, want op 2 Februari is hij blijkbaar aangekomen bij de FNV (op 1 Januari liep mijn lidmaatschap op). Hier heb ik uiteraard voor naar de FNV gebeld die me meedeelde dat ze dat niet meer konden veranderen. Ik ben dus nu officieel tot Maart 2011 weer sponsor. Sorry, maar zou de FNV er voor jou moeten zijn? Ik heb er niks van gemerkt? Ik ben erg Erg ERG teleurgesteld!

Gewenste oplossing

Contract beïndigen PER DIRECT

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 12 februari 2016 om 10:02 geantwoord

Beste heer Hage,
Hartelijk dank voor uw melding.
De FNV is vanaf januari 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

Wij hopen op uw begrip.

Birgit, FNV Webcare