Klacht: FNV behartigt alleen haar portomonee.

op 30 augustus 2010 over FNV in de categorie Vakbonden

Sinds 1999 lid van deze vereniging. In het begin (eind 1999) prima bijgestaan in een conflict met werkgever.
Al die jaren daarna eigenlijk geen bijstand meer (nodig gehad), maar ook geen bladen, brieven e.d. mogen ontvangen van de bond.
Bij iedere melding hiervan bij de bond werd er gereageerd met het feit dat ik viel onder de 1% contributieregeling en zo (beperkt) recht gehad op ondersteuning en diensten van de bond.

Per 01-07 heeft de bond zonder vooraankondiging de premieverhoogd met 400% ( van 1% regeling tot reguliere premie).
Dit naast het feit dat ik niet meer van onder de 1% regeling val is de werkwijze van de bond mij stuitend. Klachten over niet ontvangen van correspondentie, het niet bezorgd worden van bondsbladen, post en geen reactie op bijstandsverzoeken doet bij mij nu de emmer overlopen. Als gevolg hiervan wil ik per ommegaande mijn lidmaatschap opzeggen. Ik neem hierover contact met de ledenadministratie.
Ik werd daar vriendelijk te woord gestaan, maar kreeg ook vriendelijk te horen dat er niets mogelijk is.

Ondanks dat de FNV in gebreken blijft met het aankondigigen van wijzigingen in AV, contributie en haar basisdienstverlening nalaat moet ik tot 01-07 lid blijven van deze club.
Onacceptabel

Gewenste oplossing

Opzegging per direct (terugwerkende kracht per 01-07-2010 nog beter passend)

Reactie van de melder van de klacht Triple_NL

7 jaren geleden - jaar later nog geen actie van de bond mogen ontvangen. Bond weigerde ook opzegging die op tijd (en aangetekend) is ontvangen door de Bond. Bond weigert ieder vorm van comentaar

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 12 februari 2016 om 10:12 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Triple_NL