Klacht: Flut bedrijf!

op 15 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

6 juni wat terug gestuurd naar BOOHOO met retourlabel en mijn eigen adres erop. Alleen ben ik het track and trace kaartje verloren, ja ja leuk allemaal we weten dat je zonder track and trace niks kan. Maar is gewoon bullshit want bij het afgeven dien je ook je gegevens achter te laten dus dan wordt er iets genoteerd in het systeem toch?? Waarom kunnen jullie dan niks achterhalen? Waar is me pakketje nou dan? Ik ga toch niet 100 euro betalen omdat POST NL mijn pakket kwijt is. Echt hoor wat een flut bedrijf.

Als ze eens kunnen helpen op de juiste manier! Probeer je ze te bereiken moet je ook nog is 0900 nummer bellen. Stuur nooit meer iets via POST NL

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 juli 2019 om 13:53 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw retourzending nog niet is aangekomen bij het betreffende bedrijf en ik begrijp dat u het verzendbewijs kwijt bent geraakt. Ik kan me voorstellen dat u verontrust bent en een oplossing wenst, graag geef ik u een toelichting.

Bij verzending van een pakket is het erg belangrijk het verzendbewijs goed te bewaren, alleen op basis van de Track en Trace-code kan een zending gevolgd worden en kan er eventueel onderzoek gedaan worden. Ik kan het verzendbewijs niet nasturen en het is niet mogelijk om op basis van uw adres, het adres van de geadresseerde of door middel van andere gegevens de zending te achterhalen. Het pakket wordt ook in het verwerkingsproces gescand door middel van de Track en Trace-code en wordt niet geregistreerd op transactienummers of andere kenmerken.

Normaal gesproken kunt u een retourzending kosteloos versturen naar het antwoordnummer van de winkel, dat betekent ook dat de ontvanger verantwoordelijk blijft voor de zending. Wij hebben met de houder van het antwoordnummer de afspraak dat zij vragen over zendingen die retour worden gestuurd zelf beantwoorden. Mogelijk kunnen ook zij alleen door middel van de Track en Trace-code en het verzendbewijs actie ondernemen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen, ik hoop dat u samen met de ontvangende partij tot een oplossing kunt komen.

PostNL Klantenservice

Heeft op 15 juli 2019 om 16:50 geantwoord

Nee. Ben ik het niet mee eens. Als pakketjes vermist worden liggen ze toch ergens op een ophoping op het hoofdkantoor of waar dan ook waar al die pakketjes bij een komen. Boohoo stuurt mij weer na jullie en jullie sturen mij weer na Boohoo. Dus wat is het nou? Ik heb het gewoon netjes opgestuurd als ik überhaupt het bewijsje had dan wisten jullie nog steeds niet waar het pakketje was. Der moeten toch ergens verloren pakketjes binnen komen lijkt mij? Ik vind het wel heel vaag hoor

Alle klachten die gemeld zijn door Naima0801