Klacht: Fiets in elkaar getrapt door bestuurder DHL bus

op 09 oktober 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Onderweg naar basisschool ( kinderen uit school halen ) stond DHL bus kenteken 6 VXN 63 op stoep geparkeerd aan – Jan van Galenstraat 165 ( circa) Tijdstip 11:50

De achterdeurstop was kennelijk kapot dus terwijl ik langsfietste op hoog tempo ( brug afwaarts ) waaide de deur van de bestelbus plotseling open waardoor ik met een grote klap tegen busdeur aankwam.
Hard op de grondgevallen, opgestaan en opgelaten liet ik chauffeur zien waar het probleem van de deur zat en trok aan de kapotte onderdeel dat had moeten voorkomen dat de deur zoveel vrijheid krijgt. Als reactie heeft de chauffeur mijn fiets met mandje en twee kinderzitjes in elkaar getrapt. De fiets kan niet meer gebruikt worden.

1Mijn fiets gerepareerd: nieuw achterwiel nieuwe trapper
2Chauffeur: op mat geroepen bij DHL. Ik vind dat iemand die zodanig reageert niet met een bus door de stad zou mogen rijden.
3Chauffeur had duidelijk geen idee van nalatigheid DHL wagen. DHL checht auto’s beter / leert chauffeurs waar op te letten
4Prettig als DHL contact met mij opneemt. Ik ben geblesseerd aan mijn bovenbeen door de val, en ben zeer aangedaan door voorval. Ik lig nu op bed. Weet nog niet wat ik hiermee aan moet.
Ik heb foto van de chauffeur en wijze van parkeren. Lukt me niet om up te loaden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 oktober 2017 om 14:13 geantwoord

Beste meneer Hartog,

Bedankt voor uw bericht.

Wat ontzettend vervelend om te vernemen dat u op deze manier ten val bent gekomen. Het verbaasd mij dan ook zeer dat de bezorger vervolgens op deze ongehoorde manier gereageerd heeft. Hier wil ik u dan ook graag mijn excuses voor aanbieden. Verder zullen wij dit zeer serieus oppakken en gaan onderzoeken. Er is een case opgestart voor deze zaak en er zal binnenkort contact met u worden opgenomen.

Hopelijk bent u inmiddels van de schrik bekomen en fysiek weer hersteld.

Janneke
DHL Parcel Webcare