Klacht: Betaling vooraf en levering niet volgens afspraak

op 10 september 2011 over Festamax in de categorie Feestartikelen

Na bestelling en betaling (ideal)via internet en telefonisch contact over de bestelling wordt er niet volgens afspraak geleverd en is men niet bereidt het verschil van een duurdere aanschaf bij een concurrent te vergoeden.

Zoek het zelf maar uit mentaliteit, navraag gedaan bij de leverancier van het bedrijf en het artikel is wel gewoon op voorraad dus er is blijkbaar iets anders aan de hand en wij als klant zijn daar de dupe van.

Alsnog levering per spoedkoerier of vergoeding van het bedrag wat wij kwijt gaan zijn voor een duurdere aanschaf bij de concurrent om onze klant niet de dupe te laten worden.

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Festamax in behandeling genomen

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Festamax een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Festamax beoordeeld.

Festamax

Heeft op 13 oktober 2011 om 17:00 geantwoord

Festamax is een groothandelssite waar je alleen als geregistreerde klant toegang hebt. Zakelijke markt dus. Voor wederverkopers en grootverbruikers.
De klacht hoort volgens mij niet op een consumentensite te staan. Deze klant heeft in het verleden meerdere bestellingen bij ons geplaatst en geleverd gekregen zonder enig probleem. Tot tevredenheid dus.
Deze bestelling werd geplaatst en betaald waarbij op dat moment bekend was dat bepaalde artikelen nog niet op voorraad waren.
Dat was dus geen verrassing. De levertijd bood ruimte om de levering uit te stellen tot alles binnen was.
Bij deze order zijn wel wat dingen fout gegaan. Normaal wordt een uitgestelde levering in de agenda geplaatst. Dat is niet gebeurd.
Toen bij de levering van onze leverancier de bestelde artikelen NIET binnenkwamen, omdat ze NIET leverbaar waren, is niet opgemerkt dat het voor deze bestelling een probleem zou geven.
Helaas. Mensen maken fouten en soms gaat er wel eens wat mis.
Toen de klant zelf 1 dag voor de uiterste leverdatum informeerde, was het te laat. De bewuste pruiken waren er niet en konden dus ook niet,
op welke manier dan ook, geleverd worden.
De rest van de levering wou de klant niet ontvangen. Hij was begrijpelijkerwijs teleurgesteld.
De klant heeft daarop de artikelen ergens in een winkel gekocht en wil ons nu het verschil en meer bij laten passen.
In de algemene voorwaarden staat:
Artikel 8 Schadevergoeding
1. De zakelijke klant kan de ondernemer nimmer aansprakelijk stellen
voor enige directe of indirecte schade met inbegrip van schade aan derden,
winst- en omzetderving, schade van medewerkers van de zakelijke afnemer
en/of immateriele schade.
Ik kan me de teleurstelling van de klant heel goed voorstellen. Wij hadden ook graag alles gewoon geleverd en hebben geen enkele baat bij
een andermans ongemak. Wij zullen er altijd alles aan doen om zo goed, compleet en snel mogelijk te leveren maar soms lukt dat helaas niet zoals in dit geval wat gelukkig een uitzondering is.
De klacht is duidelijk. De klacht oplossen kan niet meer.
De gestelde schadevergoeding valt buiten onze mogelijkheden. Voor de duurdere oplossing hebben wij geen akkoord gegeven.
Het einde zou ook zoek zijn als we dergelijke "schades" moeten vergoeden. Wij zijn klantgericht en er heerst bij ons geen "Zoek het zelf maar
uit mentaliteit"
Als handreiking kunnen we de klant aanbieden de eerstvolgende 3 bestellingen zonder verzendkosten te leveren.

Heeft op 29 november 2011 om 17:38 geantwoord

Zoals eerder vermeld heb ik navraag gedaan bij leverancier van Festameax en daar de bevestiging gekregen dat de bewuste artikelen gewoon op voorraad waren!!! Waarschijnlijk heeft het dus met andere financiele zaken te maken.

Alle klachten die gemeld zijn door Eduardg