Klacht: fake mail van DHL?

op 08 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

ik kreeg via facebook iemand wil wat wilde kopen van mijn en het via jullie wilden laten ophalen en bij haar thuis brengen nu had zij zich bij jullie aangemeld en ik kreeg lees hieronder deze mails van jullie…ik vertrouw het niet en zou graag julie reactie op deze mails willen die ik via die betreffende mevrouw greeg.

SERVICE DHL
To:Kimvandenoetelaar@yahoo.co.uk
Sep 7 at 12:33 PM

INSTRUCTIE: DHL EXPRESS SERVICE ✔✔✔

DHL Logo

goedenavond : De heer mevrouw : rene

DHL EXPRESS 05092018 ons internationale pakketpostbedrijf heeft de bestelling ontvangen om een e-mail met het referentienummer UM112379898 naar u te sturen met als prioriteit een aanbevolen cash-mandaat met de waarde van:

(750 EUR )

De post met het geldmandaat heeft voorrang en u wordt geleverd na ontvangst van de verschillende kortingsboncodes Neosurf

U ontvangt een telefoontje van een van onze agenten wanneer de beveiligde bestelling bij u thuis aankomt, om de levering handmatig te regelen op uw thuisadres.

De verzending van uw mandaat is onderworpen aan alle noodzakelijke bank- en fiscale verificaties en het is in orde met alle Europese wetten die gelden voor dit jaar 2018

De aanbetaling is in behandeling

Nee Monitoring : 1326475874

Het totale bedrag van de postwissel is €750,00 EUR Verdeeld als volgt:

– Bedrag van de goederen: € 750

-VERZEKERING: 100 €

– Bonus DHL : 00€
– Artikel 42 paragraaf 53 van de code voor de overdracht van internationaal elektronisch geld DHL EXPRESS heeft veiligheidsmaatregelen genomen die gelden voor alle transacties.

Wij wijzen u erop dat alle verzending verzekerd is door de verzekeringsmaatschappij DHL Express die verantwoordelijk is voor regularisatie.

deze mail kreeg ik er nog na gestuurd zie hier onder….

SERVICE DHL
To:Kimvandenoetelaar@yahoo.co.uk
Sep 7 at 12:33 PM

Geachte klant : tonia

We willen u laten weten dat we een postwissel hebben geregistreerd die op uw naam is uitgegeven voor een bedrag van € 750.00EUR in een van onze kantoren en wacht op de verzekeringskosten voor de verzending. Bevestig hieronder echter uw afleveradres:
:Provincialeweg 82a5334 JJ Velddriel, Pays-Bas Ga vervolgens naar de verschillende plaatsen hieronder
s te kopen (01) Neosurf vullingen van € 100.00EUR en stuur ons de codes via ons volgende elektronische contactadres: servicedhl685@gmail.com

1- Supermarkt
2- Servicestation
3- Boekwinkel

Remarque: als je je niet kunt verplaatsen, kun je de code online kopen door naar deze link te gaan: https:igiftcards.nlneosurf, dan maak je je Neosurf -account aan en laad je het opnieuw vanaf € 100.00EUR en jij stuur ons de accountcode die in het gedeelte Mijn code staat vermeld voor betaling van de kosten.

Bedrag van de goederen :€500 .00 EUR
toevoeging :€ 150.00 EUR
Verzekeringskosten :€ 100.00 EUR
Bedrag schip :€ 750.00 EUR
Transactie ref : 01088027GX538580N

We wachten op herlaad codes.
Doe alsjeblieft het nodige in de kortst mogelijke tijd om je mail te ontvangen

Met vriendelijke groeten,

DHL Europe Service.

Bedankt dat je voor DHL hebt gekozen.

We wensen u een goede ontvangst, we wachten op de oplaadcodes NEOSURF, voor al uw vragen, contacteer ons uitsluitend via ons volgende e-mailadres:
servicedhl685@gmail.com

belangrijk : als u deze e-m

ik zou graag hebben dat jullie dit willen na kijken of deze mails die ik heb keregen daadwerkelijk van jullie dhl afkomstig zijn?

Ik verneem graag een reactie.

met vriendelijke groet,
kim van den oetelaar
kimvandenoetelaar@yahoo.co.uk

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 08 september 2018 om 13:36 geantwoord

Goedendag,

Ik kan me goed voorstellen dat u graag wilt weten of dit fake e-mails zijn of niet. Ik zelf kan dit moeilijk beoordelen aangezien ik DHL Express er ook in vermeld zie staan, mijn advies is dan ook om dit A door te zetten per e-mail naar spam@dhl.com en B om anders even telefonisch contact op te nemen met onze collega's van DHL Express die dit wellicht kunnen toelichten. Zij zijn te bereiken via 088-0552000.

Mike
DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door kimbrechtsamen