Klacht: Factuur ongewenst

op 29 april 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij mij hetzelfde op Facebook kwam er een advertentie met nu 10 dagen gratis uittesten! En ook ik krijg een factuur, ik zal deze zeker niet betalen het is bedrog en vals om geld van mensen te steken. En er staat niets duidelijk bij. Gratis is gratis!

Gewenste Oplossing:

Geen bedrog! Gratis is gratis ! Is geen factuur. Ik betaal dit niet en hoef niets meer. Het werkt ook niet

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 05 mei 2017 om 14:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Evy Hansen,

Het is natuurlijk heel erg vervelend dat u de aanbieding verkeerd heeft begrepen en dit is absoluut niet onze bedoeling geweest.

Naar aanleiding van uw klachten willen we u het volgende berichten:

Ten tijde van uw bestelling bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en dan gaan we er vanuit dat dit ook echt gelezen is, waardoor dit soort misverstanden niet kunnen ontstaan.

U heeft een bevestigingsmail ontvangen van ons en een Track ID zodat u weet wanneer het pakket geleverd zal worden op het afleveradres en u heeft een factuur ontvangen in uw e-mailbox waardoor u in principe voor de tweede keer bent geattendeerd dat u een betalingsverplichting aan bent gegaan.

Ten tijde van uw bestelling staat er wat het totale aankoopbedrag zal zijn als u na uw testperiode besluit door te gaan met de kuur van 30 dagen, ook heeft u zelf de betaalmethode gekozen, aangezien er meerdere mogelijkheden zijn om te betalen. Dus het is daarom frappant dat u niet op de hoogte was van het feit dat na de testperiode het aankoopbedrag betaald dient te worden.

U heeft binnen 3 dagen na uw bestelling als het goed is daadwerkelijk het pakket ontvangen en dan kunt u de supplementen testen, wel te verstaan 10 hele dagen. Op de 10de dag dient u een keuze te maken of u doorgaat met de kuur van 30 dagen of dat u de kuur terugstuurt binnen 14 dagen.

Indien u voor het laatste had gekozen en het geopende pakket binnen 14 dagen geretourneerd had, was de factuur gecrediteerd aangezien u zich aan het retourbeleid heeft gehouden.

Voor gesloten verpakkingen geldt 14 dagen een zichttermijn en 14 dagen heeft u de tijd om het terug te sturen, nadat u wel netjes heeft gemeld dat u het pakket retour zal sturen.

Ons RMA-formulier is daarentegen geen verplichting. U mag ons tevens op andere manieren laten weten dat u van de bestelling afziet en we gaan zelfs akkoord zonder dat u ons iets vooraf meldt.

Deze gehele uitleg staat ook op de website waar u heeft besteld, hier heeft u nogmaals de links:

https://forskolinnaturals.nl/algemene-voorwaarden.html
https://forskolinnaturals.nl/retourneren.html

U heeft de supplementen retour gestuurd maar u heeft twee potten samengevoegd in 1 pot. Op onze website staat heel duidelijk vermeld dat de producten in originele verpakkingen terug dienen te komen.

Tevens heeft u met mijn collega Coen gesproken en die heeft u een aanbod gedaan om deze kwestie op te lossen namelijk om uw factuur gedeeltelijk te crediteren naar 25 euro. Dit volstaat als administratiekosten omdat u zich niet aan de retour voorwaarden heeft gehouden en het formulier niet naar waarheid heeft ingevuld.

Hierbij nogmaals onze laatste aanbieding om deze kwestie op te lossen;

Omdat u zich niet heeft gehouden conform de retoursvoorwaarden, bieden wij uw aan om de factuur gedeeltelijk te crediteren tot 25 euro.

Ik wacht uw antwoord af.

Een vriendelijke groet,

Laura

Heeft op 07 mei 2017 om 17:11 geantwoord

Ik hoef niets te betalen omdat het misleidende reclame is! En ik niet eens rustig heb kunnen testen! Ik heb besteld voor 10 dagen en jullie doen er expres voor 20 dagen bij! Ik heb het ook gemeld aan de politie! Ben ook al 15€ kwijt om het terug te verzenden. Die jullie mij zouden moeten terug betalen! Dikke miserie. Afzetters en bedrog. Dat weet iedereen. Het internet staat vol

Alle klachten die gemeld zijn door MaddyKanye