Klacht: Externe Verwijzing Register

op 30 november 2016 over Unigarant in de categorie Verzekering

In 2015 verzoek ingediend bij meerdere verzekeringsagenten om te komen tot een goedkope camperverzekering. Kreeg te horen dat ik nergens een verzekering kon afsluiten (of voor 1000,- per maand) omdat ik een registratie had staan bij de CIS. Aangezien ik me er niet van bewust was dat dit soort registratie’s zo lang blijven staan had ik dit ook niet doorgegeven aan de verzekeraars. Nu blijkt dat ik nog altijd geen fatsoenlijke verzekering kan krijgen omdat UVM (Unigarant) destijds een nieuwe registratie voor fraude (niet juist opgegeven gegevens) heeft opgegeven aan de Sic. Ik sta nu dus weer 8 jaar geregistreerd. Dit heeft tot gevolg dat ik 8 jaar lang € 120,- meer betaal per maand voor mijn autoverzekering. Oftewel een totale straf van € 11.520,- omdat me niet bewust was van een oude registratie. Ok noem me naief… noem het fout.. maar € 11.520,- voor het fout invullen van een formuliertje !? Kom op zeg… Bij UVM willen ze geen aanpassingen doen en wensen ze me verder “een prettige dag”.
Realiseert iemand (verzekering of rechter of politiek) zich de gevolgen van zo’n “dingetje” ? 8 jaar = 96 x € 120,- is € 11.520,-

Als de registratie na overleg wordt geschrapt door UVM.
Ik ben er nooit verzekerd geweest. Heb nooit geen verzekeringsfraude gepleegd.... Eerlijk gezegd weet ik geen eens wie UVM (Unigarant) is.

2 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unigarant over deze klacht.

1 dag geleden - Deze klacht is zojuist door Unigarant in behandeling genomen

Bericht van Unigarant

1 dag geleden - Geachte heer Van Der Veen, Uw klacht wordt door onze afdeling Kwaliteit en Klantenservice in behandeling genomen. Op uiterlijk 14 december 2016 ontvangt u een reactie van ons. Bij complexe zaken is dat echter niet altijd mogelijk. Is dit het geval, dan stellen wij u daarvan tijdig op de hoogte. Met vriendelijke groet, Unigarant Verzekeringen

Alle klachten die gemeld zijn door Val74