Klacht: EXPRESS LEVERING / Klantenservice

op 11 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen dinsdag heb ik een bestelling gedaan online bij een webshop. Ik heb de bestelling op Express levering gedaan je betaald meer als gewone verzendkosten en levering binnen 18-24 uur.
Mooi dan komt voor zaterdag morgen. Mijn mailbox stroomde vol, gisteren donderdag zou mijn pakket geleverd worden en zag ik bij Track&Trace dat mijn pakket bij de koerier is.
Mooi! Dan wacht ik mijn bezorging af. Maar het werd steeds later ik gaf het een kans. Maar nee, 20:50 kreeg ik tot mijn verbazing een mail! \”WE HEBBEN U GEMIST!\” Raar vondt ik dat, want ik heb mijn bel niet gehoord! En was de hele dag thuis.

Afijn. Ik heb toen maar een afspraak gemaakt voor de de volgende dag. Tussen 09:00-18:00 uur.
De volgende ochtend vandaag belde ik maar naar de klantenservice en legde het uit. De dame aan de lijn gaf aan mevrouw dat de bezorger is langsgeweest. En een briefje achter heeft gelaten. Vreemd zei ik want ik heb geen enkele briefje gezien. Vervolgens zei de klantenservicemedewerker \”Oh nee sorry mevrouw. De briefjes waren op dus de bezorger heeft niks achtergelaten.\”
Ik zeg: \”Mevrouw hoe kan ik de bezorger gemist hebben ik vrees dat hij aan de verkeerde deur stond. Want ik was thuis en niks gehoord.\”
Vervolgens zegt ze: Doet bel het? Zat u op het toilet? Ik zeg: \”mevrouw mijn bel doet het er belde andere mensen aan maar geen was mijn pakket. En nee ik keek rustig een film met volume zacht.\” Nou, dan zie ik geen probleem zegt mevrouw.
Lekker zeg alles bij klant af te schuiven voor mij dus wel een probleem om een discussie te vermijden zei ik wel ik wacht het af.
Met een knoop in mn maag wachte ik af. Ik belde nog een keer om te kijken of mijn pakket onderweg was. En ja pakket onderweg dus ik wacht. Om 14:00 uur vandaag krijg ik een mail! We hebben u gemist.

Vervolgens bel ik met de klantservice voor de 5de keer. En het blijkt dat de bezorger is langs geweest. Maar de bezorger is niet langsgeweest bij mij.
Lang verhaal kort de bezorger is nagechekt en dus heeft zn werk goed gedaan en gaat vrijuit.
Ondertussen mag de klant dingen gaan oplossen/wordt blij gemaakt met een dode mus/ express levering is gewoon standaard levering. Ik ben de hele dag thuis geweest voor mijn pakket omdat ik niet voor niets een express levering heb gedaan. Nu mis ik mijn pakket die ik voor morgen zaterdag nodig had!!!!! EN BETALEN VOOR DEZE GRAP DOE IK NIET!!!!

Ik heb net weer gebeld! En een nieuwe levering inplannen kan pas vanaf maandag. En dan nog maar hopen of een andere bezorger wel aan mijn deurbel staat!!!! Zonder de klant ge verwijten dat ik niet thuis was. Echt belachelijk!

- Ik ben pas tevreden als DHL de bezorger mij laat bellen als hij onderweg is. Zodat ik zeker weet dat hij voor mijn deur kom te staan ipv zeggen dat zn route is gecheckt en goed was maar niet aan mijn deur was. Door te bellen kan de bezorger er niet onderuit komen.

- Dat DHL bezorgers niet alleen op basis van route checkt maar ook dat ze de klant maar moet bellen. Want eerlijk als ik gewoon de hele dag thuis ben moet er toch wel een probleem zijn bij de bezorger al heeft hij de route gereden en adres heeft bezocht? Een verkeerde deur kan altijd want dat gebeurd vaker bij in het Centrum.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 11 juli 2017 om 14:29 geantwoord

Goedendag mevrouw Wiro

Heel erg bedankt voor het doorgeven van uw klacht.

Ik zie dat uw zendingen vertraging hebben opgelopen tijdens het transport naar Nederland. Beide zendingen zijn op 5 juli verstuurd, met een verwachte leverdatum van 6 juli. Helaas gaf onze chauffeur op 6 juli aan dat u niet thuis was. (terwijl u dat wel was). Daarna heeft u een nieuwe afspraak gemaakt. Dat ging helaas ook niet goed. Mijn excuses hiervoor.

Ik zie dat u inmiddels wel contact heeft gehad met 1 van mijn collega's en dat er duidelijke instructies zijn gegeven voor levering van het pakket zodat u het morgen 12 juli wel goed kan ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Stef