Klacht: Problemen en geldklopperij bij reservering See Tickets

op 29 december 2010 over Eventim in de categorie Kaartenverkoop

Doordat ik geen internetbankieren heb en binnen drie dagen het geldbedrag overgemaakt moet zijn omdat anders de reservering vervalt, heb ik de transactie via Girofoon gedaan. Geldbedrag is afgeschreven,echter, ik krijg een waarschuwingsbericht alsnog binnen twee dagen geld over te maken. Pogingen contact te krijgen mislukt: Via hun internetsite een pagina ingevuld; na aanklikken ‘verstuur’, kreeg ik de bizarre melding: ‘alleen karakters in de karaktersets ISO-8859-1 of Latin-1 toegestaan’. Okee, dan maar via hun 0900-nummer, dat €0,45 per minuut kost. Ik doe verschillende pogingen, waarbij eerst een kletsverhaaltje wordt medegedeeld (geldtrekkerij?) en vervolgens dat ik op een ander moment zou kunnen terugbellen omdat de wachttijd meer dan vijf minuten bedraagt….
Verder heeft de reservering me €18,00 extra gekost bovenop de kaartprijs en parkeerkaartreservering voor allerlei administatieve kosten of iets dergelijks. Ik heb sterk de indruk dat See Tickets op diverse slinkse manieren de klant zoveel mogelijk geld weet af te troggelen, hetgeen ver buiten de normale zakelijke normen valt

Gewenste oplossing

Een integere wijze van kaartverkoop, zonder via slinkse wegen de klant bedragen af te troggelen die ver buiten de grenzen van het normale vallen. Ook goede en zuivere (niet onnodig veel geld af te willen troggelen van de klant) contactmogelijkheden, zowel via internet als telefonisch.
Verder is het niet mogelijk binnen drie dagen geld over te maken wanneer geen gebruik gemaakt kan worden van internetbankieren. Twee à drie weken zou realistischer zijn.

Bericht van ilinse

8 jaren geleden - Ook ik kreeg het 'advies' nog eens terug te bellen omdat de wachttijd 5 minuten zou bedragen. Seetickets heeft na ruim een week nog niet gereageerd op mijn klachtenformulier. en een oplossing: ho maar. Het vervelende is dat Heineke Music Hall aanstichter is van de problemen: zij doen zaken met SeeTickets en verwijzen klachten gewoon terug. Bovendien kost hun eigen telefoonnummer ook het te hoge bedrag van 45 cent per minuut. What to do?

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eventim in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eventim een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eventim

Heeft op 03 juli 2012 om 16:16 geantwoord

De betaling is op tijd binnen gekomen bij See Tickets.

Alle klachten die gemeld zijn door amtbalk