Klacht: Waarschuwing als u lenzen online koopt via eurolens

op 29 september 2010 over eurolens in de categorie Internetshops - Brillen en lenzen

Graag wil ik internet- c.q. online kopers van contactlenzen waarschuwen voor de verborgen kosten die betaald moeten worden wanneer u lenzen besteld via eurolens. www.eurolens.com geeft als klantenservice een adres in Engeland op. Het bedrijf hanteert redelijk goede prijzen die onder de prijs van andere Nederlandse en Europese firma’s liggen. Ook de leverings/bezorgkosten zijn gratis. Je bent dus snel geneigd gezien het prijsverschil met deze firma in zee te gaan.

Echter is eurolens een Amerikaans bedrijf en de lenzen worden vanuit Amerika (Louisiana) verstuurt naar Europa.

Omdat Amerika buiten de EU valt, moeten er invoerrechten betaald worden. Alle pakketjes uit niet EU landen worden door de bezorgingsbedrijven, zoals TNT Post automatisch bij de douane aangeleverd voordat ze naar de klant gaan.

TNT Post betaalt de douanekosten en brengt deze bij de klant in rekening. Je moet dan tijdens de bezorging aan TNT Post de invoerrechten betalen. Naar gelang je bestelling kan dit bedrag aardig oplopen. In mijn geval werden de lenzen hierdoor een flink stuk duurder. Ik had ze dus beter via een Nederlandse firma kunnen bestellen en kopen.

Ook de levertijd wordt door dit proces enorm vertraagd en kan oplopen tot wel 6 weken. Dit is belachelijk. Eurolens vermeldt een levertijd van 5-7 werkdagen.

Op de webpagina van eurolens staat over de extra kosten ivm invoerrechten en de lange levertijden niets vermeld. Dit is enorm misleidend voor de koper. Dit zijn verdekte kosten die wel betaald moeten worden en die niet vermeld worden. Ook de lange levertijd wordt niet vermeld.

Wees dus gewaarschuwd als u zich (net als mij) laat verleiden door de “zachte prijzen” van eurolens. U zou wel eens, nee u zult, bedrogen uit kunnen komen.

Koop geen lenzen via eurolens op www.eurolens.com.

Gewenste oplossing

Dat eurolens deze verborgen kosten vermeld op hun webpagina. Hierdoor worden de lenzen wel erg duur. En ook melding maakt dat de levertijd enorm kan opplopen tot wel 6 weken door alle douaneformaliteiten.

Alle klachten die gemeld zijn door rfrancot