Klacht: Misleiding Eurolens

op 11 mei 2011 over eurolens in de categorie Internetshops - Brillen en lenzen

Ik heb een extreem slechte ervaring met eurolens gehad. Het betrof een bestelling van 4 doosjes lenzen in februari:
– De lenzen stonden op de website voor 35,95 per doosje, dus het totaalbedrag had 143,80 moeten zijn. Het totaalbedrag dat op de website stond was echter 153,13. Dit was me toen niet opgevallen anders had ik de bestelling uiteraard niet doorgezet.
– Het uiteindelijke bedrag dat is afgeschreven is 156,09 in plaats van 153,13. Dus dat bedrag klopte weer niet.
– Bij levering van de lenzen (na 2,5 week!) bleek er nog een naheffing van 36 euro bij te komen (douane). Ik heb toen de bestelling geweigerd en direct eurolens op de hoogte gesteld.
– Het heeft 2 maanden en diverse emailtjes gekost voordat eurolens aangaf het geld daadwerkelijk terug te gaan betalen. In de emails stond steeds dat ze dit zouden gaan doen, maar als puntje bij paaltje kwam dan deden ze dat toch steeds niet.
– Eurolens heeft nu (eindelijk) het geld grotendeels terugbetaald: ongeveer 143 euro. Ik probeer nog steeds de rest van het bedrag ook terug te krijgen.

Overigens blijkt de klantenservice in de Verenigde Staten te zitten en niet in Europa (zoals je zou verwachten). Dus het is maar de vraag hoe het zit met Europees consumentenrecht.

- Geld terug
- Juiste prijs op website (inclusief alle naheffingen!)
- Klantenservice die reageert

Ik zie het niet gebeuren, dus ik zou Eurolens afraden bij iedereen.

Alle klachten die gemeld zijn door Klacht Eurolens