Klacht: Euregiotichet – Belbus Lijn 30

op 18 oktober 2016 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn vrouw en ik reizen op za 15-10 met de bus naaar Aken, Lijn 41 en 44
Vertrek: Dem , Hoensbroek, 10:20. Van tevoren 0900-0699 gebeld, om s`middags va, Herzogenrath bus lijn 30 -zat belbus- te kunnen gebruiken t/m Kerkrade en dan 41 naar H`broek.
Gekocht: Euregioticket 0008377 = 18,50, stempel 10,5
In Heerlen vertrekt 44 (VEOLIA) v.a. rustplaats binnen 30 sec, – ons roepen en zwaaien negerend.
Om 15:30 wachten wij tevergeefs bij station H`rath op de belbus lijn 30.
Wij besluiten, met ASEAG 47 terug te rijden en over te stappen in Kohlscheid of Bushof, Aken.
Toevallig ziet mijn vrouw een blauw kenteken-bus voor Supermarkt Kaufland staan. Ze vraagt de chauffeur, of hij de belbus reedt. Ja. Hij reedt als Regiotaxi/Belbus 30. Hij had onze namen doorgekregen via Regiotaxi.
Ik toonde mijn Euregioticket , wat hij niet accepteerde. Ik moest oftewel
€ 10.12 betalen of uitstappen. Ik vroeg aan hem, Regiotaxi te bellen, wat hij niet kon of wou. Gevraagd, of ik met de Regiotaxi naar Hoensbroek kon gaan – normaal 2 personen 7.80 – neen, dat kon niet
Hij reedt uiteindelijk Belbus Lijn 30.. Een dme met 2 kinderen had hetzelfde probleem.
Ik heb een kwitantie over 10,12 €, datum 15-10-16, 15.30 uur, chauffeur 765, vervoerder Hannemann.

Uiteraard wil ik a. mijn geld terug - dubbel betaald met Euregioticket.
Ik vraag om een fatsoenlijke, begrijpelijke regeling van belbussen oftewel Regiotaxen, die volgens mij geen keuze hebben om als het een of het ander te rijden - zoals het hun het beste uitkomt.
Graag zou ik vernemen, dat een chauffeur in staat word gesteld, dit soort problemen ter plaatse telefonisch op te lossen.
Ik denk, dat mijn vrouw en ik tevens recht hebben op een alleraardigste verontschuldiging

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Veolia

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Veolia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door comodice