Klacht: Essent rekent 2,40 per factuur omdat ik geen automatische incasso wil.

op 19 oktober 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Essent rekent dus 25 euro per jaar! omdat ik geen automatische incasso wil. Het is pure dwang. Ik ben zelf programmeur, en er komt geen enkele boekhouder aan te pas, want iDeal wordt automatisch verwerkt. Het is dus echt onzin.

Dit mag geen 2,40 per factuur kosten. Hoogstens 0,21 cent. Want dat zijn de werkelijke iDeal kosten.

Als dit niet wordt opgelost, ga ik volgend jaar weg en blijft de klacht hier open staan.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 19 oktober 2017 om 12:44 geantwoord

Beste flnl,

Jammer om te lezen dat u het niet eens bent met de administratiekosten.
We brengen per termijnbedrag administratiekosten in rekening. Afhankelijk van de betaalwijze krijg je hier een bepaalde korting op. Bij een handmatige (inclusief iDEAL) betaalwijze, vervalt de korting.

De administratiekosten en de kortingen zijn op 20 augustus 2015 aan u bevestigd in de contractbevestiging.

Ron
Essent

Bericht van

4 jaren geleden - Er is dus helemaal niets opgelost! Klacht.nl werkt dus niet als ze alles als "opgelost" markeren. Jammer, maar dan ga ik ook bij klacht.nl weg.

Bericht van Essent

4 jaren geleden - Beste Flnl, De enige oplossing die wij op dit moment aan u kunnen bieden, is de betaalwijze aanpassen naar automatische incasso. Daardoor krijgt u korting op de volledige service- en administratiekosten. Bij handmatige betaling, blijven deze kosten staan. Bij betaling via automatische incasso, krijgt u niet meteen extra kosten mocht een incasso mislukken of er een storing zijn. De betaalwijze kunt u aanpassen via Mijn Essent, de korting wordt verrekend op de jaarnota. Met vriendelijke groet, Melanie Webcare Essent

Heeft op 20 oktober 2017 om 13:36 geantwoord

Dit is dus DWANG. En ik ga hier niet mee akkoord. Je bent dus een klant kwijt, permanent.

Bericht van

4 jaren geleden - Daarnaast, Essent moet bewijzen dat ze deze kosten daadwerkelijk hebben gemaakt. Graag ontvang ik ene overzicht waaruit blijkt dat deze kosten 2,40 per factuur daadwerkelijk zijn gemaakt. Zo niet, dan stap ik naar de rechter.

Bericht van Essent

4 jaren geleden - Beste flnl, Zoals eerder aangegeven zijn de administratie kosten ook bevestigd in de overeenkomst die je met ons bent aangegaan. De in rekening gebrachte administratiekosten zijn dan ook correct. Jammer om te lezen dat je dit ziet als dwang en een overstap gaat maken. Het is niet onze bedoeling om zo over te komen. Hiervoor bied ik mijn excuses aan. Met vriendelijke groet, Rick Essent webcare

Alle klachten die gemeld zijn door