Klacht: Geen restitutie aankoop terwijl voorwaarden anders aangaven

op 01 augustus 2018 over Erik ten Brinke · Film Editor in de categorie Fotoservice

Ik had een luchtkoeler bij Kleuro B.V. besteld, deze werd zeer netjes de volgende werkdag geleverd. Vóór de bestelling de algemene voorwaarden doorgelezen, waarin stond: Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Bij een luchtkoeler houdt dat in: de luchtkoeler vullen met gekoeld water, en de ruimte koelen. De luchtkoeler koelde alleen na 4u een ruimte van 20m2 met 0 graden (het is geen airco natuurlijk, maar een gemiddelde luchtkoeler verkoelt gemiddeld met 2 a 3 graden). Ik besloot daarom het product te retourneren. Volledig schoon in orginele verpakking teruggestuurd met alle plastic hoezen e.d. (ongescheurd) en geen gebruikerssporen. Ik werd opgebeld met de mededeling dat het geld (140,-) niet gerestitueerd werd, omdat het product gebruikt was. Zelfs nadat er werd toegegeven dat ik mij aan de algemene voorwaarden had gehouden, en de beschrijving van hun voorwaarden vaag en tegenstreidig waren met hun reactie, weigerden ze het aankoopbedrag te restitueren. Er werd niet eens een kortingsbon of een andere tegemoetkoming aangeboden (zelfs niet de vergoeding van de retourzendkosten!).

Ik vind het erg beschamend dat wanneer er wordt toegegeven dat de klant zich aan de voorwaarden houdt, mijn herroepingsrecht volledig genegeerd wordt omdat wij een gebruikt product niet meer kunnen verkopen. Dat is zeer begrijpelijk, maar dan moet je niet in de algemene voorwaarden benoemen dat het wél getest mag worden.

Kleuro schuift hun probleem in de schoenen van de klant en neemt vervolgens geen enkele verantwoordelijkheid. Ze laten mij op de blaren zitten.

Wanneer mijn aankoopbedrag teruggeboekt is.
En het liefst ook een vergoeding van de retourzendkosten voor het ongemak (uit principe).

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Erik ten Brinke · Film Editor nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Erik ten Brinke