Klacht: Er ligt een pakje uit het buitenland bij uw postkantor of pakketpunt

op 25 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste PostNL Medewerker,

14-4-2017 kwam er attentie binnen aan de bewoner(s) van mijn adres met de mededeling dat er een pakket uit het buitenland bij het postkantoor ligt. Ik mij af waarom dit pakket niet gewoon is bezorgt op mijn adres aangezien er bewoners aanwezig waren die dag. Verder vind ik het vaag dat dit bericht niet geadresseerd is, want voor wie van de bewoners is nu het pakketje?

Het betreft barcode 3SRETA4419989

Een fanatiek China besteller

Ik zou heel graag hebben dat geadresseerde pakketjes gewoon bezorgt worden bij het adres dat op het pakket staat. Mocht dit om heel erg vage redenen niet mogelijk zijn, zou ik graag een attentie krijgen met de geadresseerde.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 april 2017 om 14:37 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Wester,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent het afhaalbericht dat u heeft ontvangen van een 3SRETA pakket. Graag wil ik dit toelichten.

Aangetekende pakketten uit China die in Nederland een code ontvangen die begint met 3SRETA worden al enige tijd niet meer op het huisadres aangeboden, maar gaan direct naar een afhaallocatie. Zodra het pakket daar voor u klaar ligt ontvangt u per post een afhaalbericht. Ik zie aan de hand van de statusinformatie dat u het pakket inmiddels al heeft afgehaald.

Ik heb nog wel een tip voor u mocht u in de toekomst nog eens een pakket uit het buitenland verwachten. Als u een buitenlandse code heeft dan kunt dit pakket via deze website zelf in de gaten houden;

U kunt de buitenlandse barcode invullen op de plek van de 3Scode en als land kunt u gewoon kiezen voor Nederland en als u dan ook uw postcode invult dan kunt u zien of uw pakket al in Nederland is verwerkt. Als dit het geval is dan krijgt u statusinformatie te zien en ook de Nederlandse barcode.

Heeft op 26 april 2017 om 21:25 geantwoord

Waarom staat de geadresseerde niet op deze attentie. Ik wil niet voor een van mijn huisgenoten al hun pakketjes ophalen, misschien hebben zij wel iets besteld waarmee ik niet over straat wil.

Alle klachten die gemeld zijn door MWester