Klacht: Zeer slechte service voor duur onderhoudscontract

op 30 januari 2019 over Energiewacht in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

In December 2018 heb ik energiewacht gebeld i.v.m. een storing. Dame aan de telefoon heeft gezegd dat ik eerst zelf de cv-ketel moest resetten en bijvullen. Dit gedaan, storing opgelost. Tevens gaf zij aan te zien dat de CV ketel voor onderhoud moest (laatste keer December 2017) en dat ik hierover een e-mail zou ontvangen. Heel December gewacht, geen mail. Begin Januari zelf gebeld voor een onderhoudsbeurt, waarbij ik pas een afspraak heb kunnen maken voor in MAART, ruim 3 maanden later.

Halverwege Januari is de CV-ketel weer in storing. Ik en mijn partner bevinden ons in Oostenrijk en mijn moeder is toevallig in huis en constateert dat de cv-ketel zich in storing bevind (aangezien het maar 10 graden in huis is). Mijn moeder aangeraden energiewacht te bellen, aangezien wij een comfort plus onderhoudspakket hebben afgesloten en wij verwachten dat hun mijn moeder beter kunnen helpen dan wij van deze afstand (ten slotte hebben hun er ook voor gestudeerd). Mijn moeder wordt vervolgens afgescheept met het verhaal dat de cv-ketel moet worden bijgevuld. Mijn moeder geeft aan dit nog nooit te hebben gedaan en krijgt vervolgens de vraag of haar partner dit niet kan doen?!?!? (Stel dat mijn moeder alleenstaand was geweest, slecht ter been en met een slecht sociaal netwerk, dan zou zij dus een enorm probleem hebben, maar dat ter zijde). Mijn moeder geeft aan dat mijn vader op dat moment aan het werk is en dus niet kan komen, maar vraagt of de man aan de telefoon haar kan vertellen wat zij moet doen. Zij krijgt vervolgens te horen van de man dat dit teveel tijd kost en hij dit niet kan doen. Zij kreeg te horen dat er tussen de 1.5 en 2.5 bar op de cv ketel moet staan en daarmee is de kous af.
Nu is mijn moeder gelukkig niet op haar achterhoofd gevallen en hebben wij alle boekjes van de CV ketel bij de CV ketel liggen en is zij dus zelf op onderzoek uitgegaan. Uiteindelijk heeft mijn moeder de CV ketel weten bij te vullen (tot 2.5 bar wat volgens onze nieuwe CV man veelste hoog is) en heeft zij de ketel 3x in een uur moeten resetten omdat hij weer in storing schoot.
Ondertussen heeft mijn partner energiewacht gebeld en de omstandigheden uitlegt: wij bevinden ons op grote afstand, mijn moeder kent de ketel niet en het is flink koud buiten, waardoor de temperatuur in huis zeer onaangenaam is. Mijn partner krijgt te horen dat energiewacht niet mag langs komen om de cv ketel bij te vullen en dat is dat…….
Vervolgens heb ik een klacht ingediend via de website en ook ons onderhoudscontract getracht op te zeggen. Van het opzeggen heb ik geen bevestiging gekregen, dus ik ben vanavond (eind januari) maar eens gaan bellen. De klacht was binnen, maar de (ik moet zeggen uitermate vriendelijke dame) kon de opzegging niet terug vinden en gaf aan dat ons contract ook officieel nog tot eind dit jaar loopt.

Dus feitelijk hebben wij een duur onderhoudscontract afgesloten, waarbij onderhoud dus blijkbaar staat voor telefonische consulten en veel te late afspraken voor een onderhoudsbeurt. En zitten wij nog ruim 8 maanden vast aan dit contract, ondanks dat wij uitermate ontevreden zijn. Begrijp mij overigens niet verkeerd, ik vind het geen probleem om te betalen voor service, maar dan moet ik wel de service krijgen die wordt omschreven.

Daar komt nog bij dat ik de vorige keer de monteur zelf heb moeten uitleggen hoe de ketel moet worden bijgevuld, terwijl je toch zou denken dat hun dat beter weten dan ik!?!?!

Het voortijdig ontbinden van ons onderhoudscontract.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Energiewacht over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Energiewacht in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Energiewacht een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Energiewacht

Heeft op 31 januari 2019 om 08:54 geantwoord

Heeft op 04 maart 2019 om 11:12 geantwoord

Inmiddels is het bijna 6 weken geleden dat de klacht geplaatst is en hebben wij nog niks gehoord. Mijn man heeft afgelopen zaterdag toch maar eens gebeld en kreeg toen te horen dat de klacht al was afgehandeld?
Hier hebben wij werkelijk NIKS over vernomen en bevestigd alleen nog maar meer de mening dat wij per direct van het servicecontract af willen wegens slechte service (in overeenkomst met de algemene voorwaarden van energiewacht).

Vriendelijke groet,
B. van der Toolen