Klacht: Onverklaarbare rekening

op 19 januari 2010 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Omschrijving klacht

Te hoge rekening – geen duidelijke verklaring

Mijn vriend woonde tot eind augustus 2009 in Haarlem. Keurig op tijd opgezegd voor de verhuizing, standen doorgegeven, omdat we bijna niet op dat adres zijn geweest hadden we verwacht een bedrag terug te krijgen van Eneco. het tegendeel was helaas waar.

Allereerst net voor de verhuizing een jaarrekening ontvangen, of we even 267 euro bij wilden betalen. Het verbruik van warm tapwater was ineens ruim vier keer zo hoog als normaal terwijl hij veel minder op dat adres verbleef.

Hierover gebeld, een grote puinhoop door de administratieve verhuizing van Haarlem naar Rotterdam, nummers doorgekregen, toch weer naar het andere nummer verwezen, uiteindelijk naar R’dam gebeld. Ze hadden geen inzicht in de jaarnota etc etc. Ik heb een gesprek gehad met een vriendelijke vrouw die het zou gaan uitzoeken. Uiteindelijk ben ik teruggebeld met de boodschap dat we gewoon alles moesten betalen omdat de gegevens klopten. Toen ik ging doorvragen bleken ze helemaal geen meterstanden te hebben, dus wat en hoe kunnen zij dan iets controleren???

Enige manier was om de woningbouw te bellen of er een lekkage geconstateerd wat dat het onverklaarbare verbruik zou verklaren….. Gedaan, was wel een melding geweest, maar niet in onze periode. Doorgegeven aan Eneco – we zouden teruggebeld worden.

Ineens werd begin januari 350 euro van onze rekening geschreven zonder briefje, telefoontje, wat dan ook. Bleek dat er bovenop de jaarnota ook nog een eindnota hebben ontvangen, maar dat hadden ze per ongeluk naar het oude adres gestuurd, het nieuwe adres hadden we ook pas 2 keer doorgegeven………

Maar goed…. vandaag weer gebeld, Eneco vroeg of ik de stand van het water nog had van de datum voor de verhuizing… Opgezocht, ja! Heb ik nog – ik heb ook alle formulieren netjes opgestuurd maar die hebben ze niet meer, zoek geraakt in de verhuizing???? Die stand kon onmogelijk kloppen volgens haar, JA! Ik zeg toch al tig keer dat er iets niet klopt….

Er klopt in ieder geval niets van hun verhaal, ze zeggen dat ze de standen hebben gecontroleerd, terwijl ze dus helemaal geen werkelijke standen in hun bezit hadden bleek achteraf…. Ik ben er nu klaar mee en moet als laatste vragen aan de woningbouw of zij de eindstanden willen faxen.

Dat wacht ik nog af en dan ben ik het echt beu! ik heb ze maanden de kans gegeven om het uit te zoeken of een verklaring te geven en dan wordt er na een paar maanden ineens 350 euro afgeschreven zonder enige waarschuwing/ toelichting. belachelijk!!!!!!!

Gewenste oplossing

Met een eerlijk antwoord en een goede service (de mw-ster bleef wel aardig maar er klopte niets van wat ze zei, adreswijzigingen werden niet doorgegeven etc etc).

Nu weet ik inmiddels wel dat er niets van de rekening klopt dus ik wil graag het werkelijke bedrag betalen. Als het teveel moeite is voor Eneco om het uit te zoeken, ben ik ook nog best bereid om een paar tientjes te betalen om van het gezeik af te zijn!

Alle klachten die gemeld zijn door wendela78