Klacht: EMS track and trace airmail zending uit het buitenland zoekgeraakt bij PostNL na aankomst in Nederland.

Jan_Smits op 13 augustus 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een EMS track en trace pakket dat vanuit het buitenland is verzonden naar NL is zoekgeraakt nadat het in NL is overgedragen aan PostNL.

EMS trackingcode EE505366775AE geeft aan dat de zending op 27 juli 2021 is overgedragen aan PostNL
Jul 27, 2021 8:54 PM Presented to import customs

PostNL track and trace geeft aan dat de zending niet gevonden kan worden.
Unfortunately we can not find a shipment with barcode EE505366775AE or postal code 5835BM.

Ik heb de zending dus ook nog steeds niet ontvangen, en ook niets van PostNL gezien of gehoord.

PostNL de zending alsnog bezorgt

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 augustus 2021 om 11:06 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw zending uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending nog niet heeft ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is, graag informeer ik u hier over.

Ik heb de gegevens gecontroleerd. Hieruit is gebleken dat uw zending op 27-07 aangekomen is in Nederland. Helaas is er vervolgens een vertraging ontstaan. Op dit moment is het heel druk, zowel bij het internationale sorteercentrum als bij onze distributielocaties in het land. Helaas is daardoor een werkvoorraad ontstaan in de verwerking van importzendingen. We werken met man en macht om deze zo snel mogelijk in te halen. Helaas kan dit betekenen dat uw zending later bezorgd wordt dan u van ons gewend bent.

Ik wil u adviseren om de track en trace van uw zending goed in de gaten te houden, hierop kunt u zien wanneer de zending verwerkt en geleverd wordt. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

Jan_Smits

Heeft op 13 augustus 2021 om 22:53 geantwoord

Het pakket is bewust, tegen meerprijs, verzonden als zakelijke Express Mail zending omdat 'n EMS-pakket met voorrang wordt verwerkt/ingeklaard, zodat het pakket binnen enkele dagen na verzending wordt bezorgd. Bij PostNL blijft het na aankomst in NL gewoon wekenlang in hun depot liggen.

Daarnaast mag je verwachten dat PostNL-tacking de status van het pakket aangeeft in plaats van de mededeling dat de trackingcode niet gevonden kan worden.
Ook het antwoord van PostNL geeft nog steeds op geen enkele wijze uitsluitsel over wanneer de zending bezorgd gaat worden.

Ik vind het ook zeer ergerlijk en verwerpelijk dat PostNL Klantenservice zich onbereikbaar houdt voor communicatie via email of webformulier, waardoor ik genoodzaakt ben om op deze wijze via klacht.nl schriftelijk in contact te komen met PostNL.
Die PostNL Klantenservice is voor mij dan ook niet meer dan 'n inhoudsloze kreet.

Tot slot blijkt dat deze gang van zaken bij PostNL geen uitzonderlijk incident is, maar gewoon dagelijkse praktijk blijkt, en 'n schande is voor de internationale EMS-service.

Reactie van de melder van de klacht Jan_Smits

1 jaar geleden - Inmiddels is het 13 september, heb ik de zending nog steeds niet ontvangen en ook verder niets gezien of gehoord van PostNL. PostNL-tracking geeft nog steeds aan: pakketcode EE505366775AE Pakket niet gevonden, terwijl EMS tracking nog steeds aangeeft dat de zending ter inklaring aan PostNL is overhandigd.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw zending uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik kan mij voorstellen dat u ontevreden bent dat uw pakket al lang onderweg is. Ik heb de vraag uitgezet naar het internationaal sorteercentrum. Daarnaast wik ik u ook adviseren om contact met de afzender op te nemen. De afzender kan als opdrachtgever in het land van herkomst een onderzoek laten instellen bij de post aldaar. Voor een EMS zending is deze inderdaad erg lang onderweg. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Jan_Smits