Klacht: Email mogelijkheid voor contact met CAIWAY

op 05 maart 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Geachte mevrouw, meneer,
Vandaag ontving ik een phishingmail die ik graag wilde doorzetten naar jullie helpdesk. Het ging om een mail die zogenaamd afkomstig is van Caiway, Het probleem heb ik wel zelf opgelost maar waar ik me mateloos aan stoor is dat jullie bedrijf alleen via Whatsapp, Twitter en Facebook is te bereiken. Ik vind dit absoluut geen communicatiekanalen om een vraag of melding bij een bedrijf uit te zetten. Helaas is dit iets dat ik tot mijn ergernis steeds vaker bij bedrijven tegenkom. Bij sommige vragen of meldingen wil je graag eea toelichten of onderbouwen en dus is dat soms een wat langer verhaal waarin je eea uiteenzet. Via zogenaamde snelle communicatiemedia als Whatsapp kan dat absoluut niet. Bovendien kan ik geen screenshots oid meesturen. Voor jullie ook niet handig want ik kan via Whatsapp mijn vraag niet toelichtenonderbouwen waardoor de kans groot is dat ik van jullie geen adequaat antwoord krijg. Daarnaast zie ik ook absoluut niet het voordeel van Whatsapp of Facebook in want het is niet sneller dan email. Daarnaast maak ik principieel geen gebruik van Facebook of Twitter.

Als jullie een emailadres op jullie site zetten waar ik naar toe kan mailen met mededelingen, vragen of klachten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 07 maart 2020 om 12:23 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Wat goed dat u zo oplettend bent met internetveiligheid. Wij nemen de meldingen over phishing mails uiteraard serieus. Voor deze meldingen hebben wij een emailadres beschikbaar gesteld; [email protected] Voor meer informatie over het rapporteren van spam of phishing, kunt u een kijkje nemen bij deze link: https:www.caiway.nlklantenserviceinternet-en-wifiinternetveiligheidspam-rapporteren.

Voor andere vragen hebben wij helaas geen emailadres beschikbaar. U kunt hiervoor met ons chatten op www.caiway.nl (dit is een direct message service), of u kunt WhatsAppen via 088 2249 111. Op WhatsApp beantwoorden we de vragen in de volgorde dat ze binnenkomen, dus het kan voorkomen dat het langer duurt voor we uw bericht kunnen beantwoorden. We streven er naar dit zo snel mogelijk te doen. Via WhatsApp is het mogelijk om screenshots te sturen. Mocht dat niet lukken, dan helpen we u daar graag bij. We zijn via onze online kanalen dagelijks bereikbaar tussen 9:00 en 21:00.

U kunt ons uiteraard ook telefonisch bereiken via 088 2249 111. Voor alle openingstijden van de telefonische helpdesk, kunt u hier een kijkje nemen: https:www.caiway.nlklantenserviceopeningstijden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Amy
Caiway Webcare Team

Heeft op 07 maart 2020 om 19:04 geantwoord

Geachte Amy,
Ik heb niet echt een antwoord op mijn vraag gekregen. Mijn punt was dat ik graag geen gebruik maak van Whatsapp, Facebook of Twitter. De laatste twee omdat ik niet op Facebook of Twitter zit. Whatsapp is een middel voor **snelle, oppervlakkige** communicatie met korte berichten. Dat geldt eveneens voor de chatfunctie. Ook deze is bedoeld voor snelle korte berichtjes. Er zijn nu eenmaal soms zaken die je graag even wil toelichten omdat ze complexer zijn. Mail is daar een uitstekend middel voor. Ik kan mijn probleem zo helder mogelijk onderbouwen en de lezer (CAIWAY in dit geval) kan mijn verhaal rustig lezen, analyseren en zo een adequaat antwoord geven. Daar ben ik dan sneller mee geholpen. Blijkbaar is het voor inernetprovider rocketscience om een emailadres te openen waar ik allerlei zaken naar toe kan sturen. Open eens een mailadres zoals [email protected] of zo iets. Ik snap niet waarom dit zo moeilijk is. Ik merk dat het steeds meer bij bedrijven een trent is om gebriuk te maken van snelle communicatiemedia als Whatsapp en chatfuncties. Ik merk eveneens dat mensen dus ook niet meer de tijd nemen een verhaal goed door te lezen dat je beter snapt wat er aan de hand is en wat er wordt gevraagd. Ook het antwoord dat ik nu krijg gaat dus niet in op mijn probleem. Lees mijn eerste klacht eens aandachtig door voor u antwoord!!!

Alle klachten die gemeld zijn door mdwaard