Klacht: Elektrische fiets – motor defect na 3 jaar

op 29 april 2017 over Gazelle in de categorie Fietsmerken

Ik april 2014 kocht ik een Gazelle Fuente Lite elektrische fiets. Aankoopprijs ruim 2.000 euro.

Na enkele maanden leek er iets mis te zijn met de elektronica. Binnengebracht bij plaatselijke fietsenmaker en alles uiteindelijk weer in orde.

Een jaar later weer problemen, batterij bleek uiteindelijk stuk te zijn en werd nog netjes binnen garantie vervangen, samen met allerlei kabels en de voorvork (geen idee waarom die ook moest, maar was in ieder geval een andere afwerking dan de rest van de fiets, beetje spijtig).

De fiets is intussen net 3 jaar geworden, maar is al bij al niet heel veel gebruikt (ca 2.000 km in totaal). Enkele weken geleden werkte de trapondersteuning, lichten, display, … allemaal niet meer, ook al was de batterij opgeladen en leek deze ook nog te werken.

Fietsenmaker heeft de fiets naar Gazelle gestuurd en nu blijkt de motor defect te zijn. Reparatiekost: ca 800 euro, want de fiets is niet meer onder garantie.

Waarop de fietsenmaker mij dus vraagt wat ik wil doen: laten repareren of… ja, of niet?

Lijkt me niet echt een keuze: een fiets die al vanaf aankoop problemen vertoont, buiten garantie laten repareren voor bijna de helft van de aankoopprijs, zonder garantie dat er volgende keer niet een ander defect buiten de garantieperiode aan het licht komt.

Of niet laten repareren, maar dan zit ik met een zware elektrische fiets die helemaal niet elektrisch rijdt… wat heb je daar aan?

Gratis reparatie van de motor of inruilen tegen deftig exemplaar/model zonder dit soort gebreken, want de reviews over dit model blijken na enkele jaren erg triest te zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gazelle

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gazelle nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door stijn.knapen