Klacht: Eindnota oxxio

op 23 mei 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Hallo, wij zijn overgestapt naar Nuon door een verkoper aan de deur. We hebben specifiek gevraagd of we naast boete (€151) verder niks extra hoeften te betalen.. nu hebben we eindnota gekregen waar we €321 moeten betalen en morgen nog een keer €180 aan Nuon omdat deze dan ingaat. Hoe kan het dat Oxxio €170 extra kan vragen? Verbruik is altijd hetzelfde geweest.

Gr,
Lyan Hoekstra

Aangezien wij nergens op kunnen baseren dat we ineens €170 extra moeten betalen willen we deze graag terug.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 24 mei 2016 om 12:56 geantwoord

Beste,

Zonde om te vernemen dat je over bent gestapt.
De eindnota is gebaseerd op werkelijke standen en is berekend vanaf 18 januari t/m 1 mei. In die periode heb je termijnbedragen betaald en die zijn meegenomen op de eindnota. Echter is dat toch te weinig geweest, aangezien er wintermaanden in zaten waar je toch wat meer verbruikt. Het termijnbedrag is een voorschot en is elke maand over heel het jaar tot de jaarnota hetzelfde. Eigenlijk had het termijnbedrag in jouw geval hoger moeten zijn om bijbetaling te voorkomen nu er opeens een afrekening heeft plaats gevonden. Mocht je dit termijnbedrag betalen over heel het jaar tot aan de jaarntoa van volgend jaar, dan had je dit probleem niet. De overstap is net op een ongelukkig moment gedaan waardoor dit het gevolg is.
Erg vervelend natuurlijk, maar er is niets aan te doen.

Malika
Oxxio

Heeft op 24 mei 2016 om 20:21 geantwoord

We spreken over een periode van amper 3,5 maand waarin het verre van koud is geweest. Het is dus onmogelijk dat we in deze periode voor €170,- aan extra energie hebben verbruikt. Hiermee gaan we dus ook niet akkoord mits u niet met concreet bewijs komt voor dit verbruik. We zullen uw nota betalen minus de extra kosten die u in rekening heeft gebracht van €170,-
Mvg,
Fam. Hoekstra

Bericht van Oxxio

7 maanden geleden - Beste, De berekening kun je op de eindnota zien waar het verbruik wel degelijk heeft geleidt tot de uitkomst van het bij te betalen bedrag. We kunnen dan ook niets voor je betekenen, aangezien de nota geheel terecht is. Zoals ik je eerder heb aangegeven ben je op een ongelukkige tijd overgestapt, het termijnbedrag was niet conform het verbruik van deze maanden omdat wij de berekening van het termijnbedrag baseren over een heel jaarverbruik, waarbij je in de winter eigenlijk te weinig betaalt en in de zomer veel te veel. Ik hoop dat dit duidelijk voor je is. Met vriendelijke groet, Malika Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door Lyan