Klacht: Efteling maakt fouten maar lost ze niet op. Tevens houden ze zich niet aan de algemene voorwaarden.

op 02 augustus 2017 over Efteling in de categorie Attractiepark

Sinds mei 2015 heb ik een abonnement bij de Efteling welke ik betaal via een maandelijkse incasso. Al snel bleek hier een probleem in te zitten waardoor de incasso’s niet altijd werden voldaan. De Efteling gaf aan dat dit kwam door een te laag saldo op de betaalrekening. Het verschuldigde bedrag heb ik toen betaald.

De maanden hierna heb ik op mijn saldo gelet, omdat het naar mijn idee niet aan een saldotekort lag. Dit bleek dan ook het geval te zijn toen opnieuw een automatische incasso niet lukte.
Bij mijn bezoek aan de Efteling heb ik dit probleem direct aangekaart. De medewerker van de gastenservice zei hierop dat een aantekening gemaakt zou worden in het systeem waarna dit verder intern uitgezocht zou worden. Soms kwam het namelijk voor dat incasso’s zonder duidelijke reden mislukte. Ook de keer daarop werd mij hetzelfde beloofd zonder dat ik al informatie had over de keer daarvoor.

Zaterdag 1 juli 2017 bleek opnieuw dat ik de Efteling niet in kon door een niet gelukte incasso. Vervolgens bleek aan de gastenservice dat nooit aantekeningen in het systeem gemaakt waren. Hierdoor was de Efteling niet op de hoogte van het probleem.
De achterstallige betaling was inmiddels doorgezet naar een gerechtsdeurwaarder. De medewerkster die ditmaal achter de gastenservice stond, heeft met mij notitie gemaakt van het probleem.

Zelf heb ik maandagochtend 3 juli 2017 direct het GGN gebeld, waar de incasso beland was. Met hen heb ik het opgelost en diezelfde ochtend direct betaald.

Met een betalingsbewijs op zak wilden mijn vriend en ik de dag erna, dinsdag 4 juli 2017, opnieuw naar de Efteling. De medewerker die ik daar sprak wilde mij, ondanks betalingsbewijs niet binnen laten en luisterde niet naar het probleem.
Vervolgens heb ik een manager gevraagd. Zij heeft, na aanhoren van het probleem, ons toegang tot het park verleend en het probleem van die mislukte incasso’s opgelost door mijn rekeningnummer te wijzigen naar dat van mijn vriend.

Die avond heb ik over de voorafgaande keren toch een klacht ingediend, omdat ik de wijze van handelen niet juist vond. De reactie die hierop volgde sloot af met de mededeling dat ik enkel nog een jaarabonnement af kon sluiten, omdat het doorgezet was naar het GGN.

Hierop meerdere malen contact gezocht met de klantenservice en uiteindelijk terecht gekomen bij de afdeling ‘guestrelations’ bij de heer John Berger. Deze gaf aan dat de algemene voorwaarden voorschreven dat in geval van doorzetting naar het GGN enkel nog jaarabonnementen met directe betaling afgegeven konden worden. Dat het probleem al vanaf het begin af aan gemeld was, wilde hij niets mee doen. Daarnaast gaf hij aan dat een manager in de Efteling geen dergelijke oplossing als het wijzigen van het rekeningnummer kon bieden. Deze oplossing volstond dus niet. Daarnaast raakte de heer Berger duidelijk geïrriteerd en viel er geen gesprek meer te voeren.

Hierop opnieuw een klacht ingediend bij de Efteling, welke werd behandeld door Dianne Hoeve. Ook zij was niet voor rede vatbaar en gaf in een e-mail aan ‘’ Inderdaad jammer dat het zo moet, het was eenvoudig opgelost geweest als i.p.v. alle contactmomenten de €15,50 was betaald.
Dan hadden we ons al deze moeite kunnen besparen.’’
Ook zij bekeek dus duidelijk niet het probleem.

In de hoop dat iemand het probleem wel serieus neemt, hadden we besloten het probleem te delen social media. Het delen van het probleem op social media heeft ertoe geleid dat wij beiden géén abonnement meer af kunnen sluiten.

We zouden graag weer een abonnement afsluiten met een maandelijkse incasso die maandelijks opzegbaar is.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door willem1993