Klacht: Eerste bezorgpoging niet geslaagd. Wel thuis!

op 20 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zaterdag 06-05-2017 – Pakketje niet bezorgd, maar wel als aangeboden geregistreerd.

Gisteren (vrijdag 05-05-17) een pakketje besteld bij het bedrijf dat garandeerde dat het de volgende dag geleverd zou worden. Van hun kant hebben zij zich prima aan de afspraak gehouden en het pakketje zou vandaag tussen 9:30 – 11:30 geleverd worden.

Desbetreffende pakket besteld, omdat het zondag in gebruik moet worden genomen. Vanaf 9:00 tot 12:00 thuis gezeten om er achter te komen dat het pakket om 9:55 aangeboden zou zijn geweest. Geen briefje achter gelaten en ook geen auto voorbij zien komen.

Gebeld met PostNL en hier krijg je het standaard verhaal dat er geen contactgegevens zijn van de bezorger dus kunnen ze me niet verder helpen. Ik ben bereid om het pakket alsnog op te halen bij een afhaalpunt, maar dit is natuurlijk allemaal niet mogelijk. (Bijzonder dat een bedrijf geen contactgegevens heeft van de werknemers).

Oftewel de bezorgers komen weg met een klacht waar ik waarschijnlijk toch nooit meer iets van te horen krijg en het pakketje wordt misschien maandag opnieuw aangeboden als de bezorger dan wel langs komt of mag ik het alsnog ophalen bij een afhaalloket (te laat).

Conclusie: Ik zit de hele ochtend te wachten, bezorger vult gewoon in dat hij langs is geweest, maar er is niets mogelijk dus helaas pech gehad.

Pakket vandaag op een wijze alsnog aanbieden, hetzij aan ons huisadres of bij een PostNL afhaalpunt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer Wassink, Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat een voor u bestemd pakket op zaterdag 6 mei niet is aangeboden, ondanks het feit dat op track&trace is vermeld dat de bezorger om 9:55 uur bij u langs zou zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat u boos bent over deze situatie. Het is inderdaad niet mogelijk bezorgers te bereiken tijdens hun route om op die manier te regelen dat een pakket alsnog dezelfde dag geleverd zal worden. Graag kijk ik de status van uw zending na en maak ik indien nodig een klacht aan om de bezorger aan te spreken op deze gang van zaken. Zou u mij hiervoor de betreffende track&trace code nog willen toesturen? In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer Wassink, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 22 mei 2017 om 11:46 geantwoord

Geachte heer Wassink,

Alle klachten die gemeld zijn door kevinwassink