Klacht: Eerder retour bij ophalen postkantoor

op 17 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Uit rusland via etsy een pakketje besteld.
Nu stond er eerst attempted delivery dit is al raar want het past door de brievenbus maar daarnaast is er ook nergens gemeld dat het pakketje op het postkantoor kon worden opgehaald. (Niet via tt en niet via een briefje)

Nu 2 weken daarna (vandaag) kwam ik erachter dat het dus op het postkantoor zou liggen, op de tt van de russishce postservice stond dat het daar tot 30 september zou blijven. Het is vandaag 13 september maar het pakketje is al retour gestuurd.

Alles klopt. Het hele adres op het pakket klopt. Het past in de brievenbus dus er zou niemand thuis hoeven zijn.

Een schade vergoeding voor de verzendkosten omdat beide partijen alles hebben gedaan om het pakketje goed te verzenden en hier alles mis is gegaan.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Wijnen, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het ongemak. Je hoort inderdaad een briefje te krijgen wanneer een pakket op een afhaallocatie komt te liggen. Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie: - de trackingcode van het pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL klantenservice

Reactie van de melder van de klacht NathWijnen

3 maanden geleden - Hallo, Het tt nummer:3SRIMV8287050 Vandaag stond er wederom dat er een bezorgpoging is gedaan. Er is de hele dag iemand thuis geweest en niemand heeft aangebeld. Nu vandaag staat er officieel dat deze retour gaat naar afzender wegens niet afhalen terwijl er gisteren 13-09 meerdere malen is gebeld en gecheckt maar het pakketje niet op het postkantoor was. Groet.

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Wijnen, Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending niet heeft ontvangen. Dit spijt mij. Graag reageer ik op uw bericht. De door u gegeven barcode geeft andere adresgegevens weer dan uw eigen adresgegevens. Dit zal de reden zijn dat de zending niet bij u bezorgd is, of een postkantoor bij u in de buurt. De adresgegevens in TT geven namelijk een adres in Amsterdam weer. Ik raad u aan contact op te nemen met de afzender. Deze kan zorgen voor een passende oplossing. Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice of via Facebook of Twitter. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht NathWijnen

3 maanden geleden - Het is het adres van een vriendin. Het adres op het pakket is haar adres en zo ook het postkantoor bij haar in de buurt. Dit is zowel op de rusische post en de nederlandse gewoon het adres waar het bezorgd moet worden. Groet

Heeft op 17 september 2018 om 15:26 geantwoord

Geachte mevrouw Wijnen,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb de scangegevens bekeken, maar zie nergens staan dat er de 14e een bezorgpoging is geweest. Ik kan me voorstellen dat het wel extra zuur is dat u er over heeft gebeld en de dag erna het pakket alsnog retour is gegaan. Vanuit hier kan ik echter niets meer ondernemen omdat het al retour is gestuurd. Dat proces kunnen we niet meer tegenhouden. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender. Die kan dit bij de eigen postorganisatie melden zodat het verder uitgezocht kan worden. Zij kunnen het vervolgens verder met u afhandelen.

Voor wat betreft het niet achterlaten van een briefje, is er telefonisch al een klacht ingediend. Vanuit daar wordt het besproken met de betrokken medewerker zodat we herhaling kunnen voorkomen in de toekomst.

Ik wil u nogmaals mijn oprechte excuses aanbieden voor al het ongemak dat is ontstaan.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door NathWijnen