Klacht: Eenzijdige verandering bezorgtijd

op 12 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb bij Postnl, na een e-mail over de originele bezorgtijd naar een dag later, in de middag gezet. Om zeker te zijn dat ik thuis was heb ik vrij genomen. Vlak voor de aangegeven bezorgtijd heb ik een mail gehad waarin stond dat mijn pakket pas laat op de avond bezorgt zou worden. Omdat ik niet aanwezig kan zijn, heb ik gelijk gebeld naar de klantenservice van Postnl. Daar werd mij gezegd dat er een fout zat in de track en trace code, en dat mijn pakket alsnog in het door mij aangegeven tijdsvak zou worden bezorgd. 4 uur later, een uur na het verlopen van het tijdsvak, bel ik opnieuw. Ik krijg te horen dat het voorgaande een valse belofte was en dat mijn pakket alsnog in de avond komt. Ik heb 4 uur in een leeg huis gezeten, wachtend op dat pakket, omdat de klantensercice mij beloofde dat het pakket zou komen. Ik zit e rniet te wachten weer thuis te moeten zitten, ik kan niet meer aangeven dat ik het pakket bij een postkantoor afgeleverd wil hebben, en de buren vertrouw ik gewoon nog niet.comoensatie voor alle verloren tijd werd door PostNL uitgesloten, zelfs terwijl ik alleen ben blijven zitten op basis van de verwachtingen, gewekt door een van hun medewerkers.

Ik wil compensatie voor niet alleen 4 uur nutteloos wachten op mijn pakket, ook voor het niet houden aan de afspraak van het specifiek door mij opnieuw geplande tijdstip.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 juli 2019 om 13:51 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat de bezorger later was dan het tijdvak waar u voor had gekozen. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is daarom altijd een indicatie en geen garantie. Ook als u de bezorging aanpast en voor een ander tijdvak kiest op een andere dag, blijft dit een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We houden de werkelijke tijdstippen achter de schermen in de gaten, als deze in een bepaald gebied regelmatig afwijken van het tijdvak zullen we het tijdvak opnieuw berekenen.

Volgens mijn informatie is het pakket uiteindelijk afgeleverd bij uw buren, ik hoop dat u de zending inmiddels in uw bezit heeft. Het is niet mogelijk om in dergelijke situaties een vergoeding te ontvangen, aansprakelijkheid voor gevolgschade is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden. Ik raad u aan voor een eventuele vergoeding contact op te nemen met de afzender.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Justintjuh-b