Klacht: niet naleven van eigen gestaelde garanties qua levering

op 18 augustus 2011 over ECI in de categorie Boekhandel

Ik heb op dinsdag 16 augustus 2011 om 21.51 5 boeken besteld. Bewust gelet op de notite bij de verschillende boeken dat hier stond voor 17.00 besteld op een werkdag de volgende dag in huis. Bij 1 van de boeken stond voor 15.00 uur besteld de volgende dag in huis. Nu heb ik natuurlijk op donsdag de bestelling te laat gedaan echter voor woensdag 17 augustus 15.00 zodat je zou verwachten dat de boeken donderdag 18 augustus geleverd zouden worden. Omdat dit in het verleden al meerdere malen mis is gegaan en ook hier steeds een onbevredigend antwoord kwam op klachten en telefoongesprekken Heb ik op 17 augustus een e-mail gestuurd naar de eci met het verzoek om aan mij te bevestigen dat ik daadwerkelijk op de 18e mijn boeken zou ontvangen. Helaas hier geen reactie op ontvangen. Vervolgens op 18 augustus om 9.15 gebeld en een verbijsterende 25 minuten aan de telefoon gehangen. De boeken waren nog niet eens verstuurd en bij de distributeur. Situatie uitgelegd dat ik de bestelling niet voor niets gedaan had met die garantie op 19 augustus vertrek ik namelijk voor een maand met vakantie en deze boeken moesten mee als cadeaus. De medewerkster van de klantenservice kwam na 20 minuten met het fantastische idee dat ik zou afwachten tot 17.00 en dan ZELF zou terug bellen als de levering niet gedaan was. Van mijn kant uiteraard de vraag wat ze op dat moment dan voor mij zouden kunnen betekenen. Daar kwam geen antwoord op. Hierop duidelijk aangegeven dat ik al 25 inuten aan de telefoon hing en er nog steeds geen fatsoenlijk antwoord was gegeven op mijn verzoek en ik direct de manager wilde spreken. Dit was onmogelijk want die zou niet aanwezig zijn. ALs ik terugbelde wel. Heel dudielijk gemaakt dat ik niet gek was om nogmaals terug te bellen voor 20 cent per minuut en verzocht om dan door de manager gebeld te worden. Dit zou gebeuren in de loop van de middag. Om half zes helaas nog geen telefoon gehad dus ik nogmaals gebeld met de klantenservice. De medewerker die ik toen aan de telefoon kreeg was eerst ook niet cooperatief tot hij doorkreeg hoe ik ’s ochtends was behandeld. Gevraagd of ik teruggebeld kon worden na overleg met zijn manager. Dit heeft hij gedaan en helaas kon hij toen niets meer voor mij betekenen en beloofde hij me dat ik als ik mijn boeken op 18 augustus niet zou ontvangen tot na mijn vakantie de boeken terug zou mogen sturen en ook geen aanmaningen zou ontvangen. Tevens zou hij het verzoek bij zijn leidinggevende neerleggen om mijn telefoonkosten te betalen. Helaas heb ik nog steeds mijn boeken niet en heb ik nu geen cadeaus om mee te nemen. DIt is ook niet de eerste keer dat eci zijn leveringstermijn niet nakomt. NU claimen ze niet aansprakelijk te zijn voor vertraging bij de distributeur alleen de boeken van mij zijn op 18 augustus pas bij hem aangeboden om 13.15 dus de vertraging ligt geheel bij eci en de andere keren werden de boeken ook te laat aangeleverd. De eci dient dus in mijn ogen de garantie van voor 17.00 besteld volgende dag in huis direct van zijn website te halen aangezien ze dit niet na kunnen of willen komen en de schuld continu in de schoenen van de distibuteurs schuiven. Ik heb na 10 jaar lidmaatschap ook direct mijn lidmaatschap beeindigd aangezien ik niet meer wil bestellen bij een bedrijf dat zijn VIP klanten die al 10 jaar lid zijn niet meer alsklant behandeld. Ik bestelde of kocht per jaar een stuk of twintig tot dertig boeken dus helaas die omzet gaat naar een bedrijf die mensen nog wel fatsoenlijk weet te beehandelen.

De eci kan dit alleen nog oplossen door mij naast de boeken alsnog te leveren te compenseren oals het een bedrijf pas met een excuses een boeket en een boekenbon op zijn minst.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ECI in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ECI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ECI

Heeft op 19 augustus 2011 om 18:56 geantwoord

In verband met de vakantie van mevrouw nemen wij op een later tijdstip contact met haar op.

Alle klachten die gemeld zijn door Ingelein