Klacht: Kind en ventilator

op 24 november 2010 over ECI in de categorie Boekhandel

Ik vind het een schande dat jullie in jullie nieuwe reclame kinderen o.a. op het idee brengen om een potlood in de ventilator te steken. Jullie hebben er zeker niet bij stil gestaan dat je kinderen zo op het idee brengt om iets (waaronder vingers) in een ventilator te steken.

Gewenste oplossing

Een andere reclame!!!

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ECI in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ECI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

8 jaren geleden - We hebben uw klacht ten aanzien van onze ‘ventilator’ commercial ontvangen.Wij betreuren het natuurlijk dat er ouders zijn die zich naar aanleiding van onze commercial zorgen maken over de veiligheid van hun kinderen. Het is nooit de bedoeling geweest van ECI om kinderen op wat voor manier dan ook in gevaar te brengen. Het doel van de commercial is om, op overdrijvende, reclamische wijze, te laten zien wat er met mensen gebeurt als ze helemaal in hun boek opgaan. Ze vergeten de wereld om hun heen.Natuurlijk hebben wij vooraf nagedacht over de gevolgen die deze uiting zou kunnen hebben, maar we hebben geen moment getwijfeld aan de veiligheid van kinderen. Reden daarvoor is dat het simpelweg niet mogelijk is om vingers (of andere ledematen of zaken) in een ventilator te stoppen, daarvoor zit er een beschermend rooster om de bladen heen. De ventilator uit de commercial is speciaal voor ons gemaakt met extra brede ruimte in het rooster, anders had het potlood er nooit tussen gepast. Bovendien is het tegenwoordig zo dat ventilators direct stoppen als ze met iets in aanraking komen. Wat er in de commercial gebeurt (potlood en bloemen in de ventilator die in kleine stukjes rondvliegen) zou in de praktijk niet kunnen, dit is ook door ons in scène gezet. Pure fictie dus. Als die mogelijkheid er wel zou zijn geweest, dan hadden we deze commercial nooit gemaakt.Met vriendelijke groet,Kathinka ECI Webcare

ECI

Heeft op 25 november 2010 om 14:27 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Budel