Klacht: Incasskosten n.a.v. vrije keuze bon ECI

op 09 november 2011 over ECI in de categorie Boekhandel

Op 1 augustus 2011 heb ik mijn lidmaatschap van de ECI opgezegd omdat de ECI winkel waar ik altijd in alle rust en met goed advies een boek uit zocht, opgeheven was. Ik bleef facturen ontvangen van hun zogenaamde Vrije Keuze bon a 25,-. Ik begrijp die hele vrije keuze bon sowieso niet en was geïrriteerd dat ik facturen hiervoor bleef ontvangen ondanks dat ik had opgezegd. Vervolgens krijg ik een brief van Inkasso Unie op de deurmat, de hoofdsom bleek niet de 25,- te zijn van de Vrije keuze bon maar 37,50 en daarbovenop kwamen nog eens incassokosten van 62,-. Of ik dus 99,50 wilde betalen. Ik kreeg het vermoeden dat mijn brief m.b.t. opzegging lidmaatschap van 1 augustus blijkbaar niet ontvangen is en heb deze vervolgens nogmaals gestuurd met een begeleidend schrijven dat ik geen facturen meer van ze wenste te ontvangen en graag een schriftelijke bevestiging van mijn lidmaatschapopzegging ontvang. Aangezien ik niets hoorde, heb ik de klantenservice van ECI gebeld, de situatie uitgelegd en vervolgens kreeg ik te horen dat de Vrije keuze bon betrekking had op het kwartaal voordat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd dus betaald had moeten worden. Ik legde uit dat ik dit niet begrepen had en dat ik bereid was om de bon dan maar alsnog te betalen waarop de medewerker van de klantenservice doodleuk zei: ‘wij kunnen niets meer voor u betekenen want wij hebben het uit handen gegeven aan het Incasso bureau’. Ik voel mij echt heel erg gekrenkt. Ik ben jarenlang met plezier lid geweest van de ECI en vind deze gang van zaken absurd! Waarom heeft ECI geen contact met mij opgenomen om mij eerder de situatie uit te leggen? Nee, in plaats daarvan sturen ze zonder enige vorm van persoonlijk contact een incassobureau op je dak!
Ik heb vervolgens met Inkasso Unie contact opgenomen en nogmaals de situatie uitgelegd en aangegeven dat ik die 37,50 best wil betalen (ik voel mij erg dom dat ik niet eerder begrepen had dat die vrije keuze bon betrekking had op het kwartaal ervoor) maar niet akkoord ga met ook nog eens de incassokosten van 62,-. Deze staan absoluut niet in verhouding met het bedrag van 25,- van de Vrije Keuze bon. De 12,50 extra is dat wel. Inkasso Unie heeft mij daarop direct een e-mail gestuurd met een automatische link om die 37,50 te betalen. Dit heb ik dezelfde dag nog gedaan.

Tot mijn stomme verbazing ligt er nu weer een brief op de deurmat waarin ik nogmaals gesommeerd wordt om de 37,50 te betalen (wat ik al had gedaan zoals ik had besproken met de dame van Inkasso Unie) en dat ik bezwaar moet maken tegen de incassokosten….

Kwijtschelding van de resterende incassokosten a 62,- door ECI.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ECI in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ECI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 09 november 2011 om 11:17 geantwoord

Chapeau voor ECI! Ik ben deze ochtend nog vriendelijk te woord gestaan door ECI webcare en de zaak is afgesloten. Zij informeren het incassobureau hierover, ik heb aan mijn betalingsverplichtingen voldaan. Ik krijg ook nog een schriftelijke bevestiging op officieel briefpapier. Heel fijn!

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ECI beoordeeld.

ECI

Heeft op 09 november 2011 om 11:42 geantwoord

Het probleem is, in overleg met de klant, naar tevredenheid opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door marc0905