Klacht: ECI neemt het verkeerde adres over, ontvang daardoor geen post van ECI, incasso unie op mijn dak!

op 23 augustus 2011 over ECI in de categorie Boekhandel

Ik ben lid geweest van ECI. Het ging meteen mis met het huisnummer, ik woon op 3A en ze stuurden de post naar huisnummer 3. In het begin gaven de buren het netjes bij mij af, ik nam contact op met ECI, maar moest volgens mevr. een adreswijziging schriftelijk indienen. Dit gedaan, post blijft op 3 binnen komen. Buren hadden al meerdere malen aangegeven hiervan te balen dat steeds post bij hen bezorgd wordt. Uiteindelijk daardoor een vrije-keuze bon niet ontvangen, dus ook niet betaald, dus ook niet kunnen reageren op de extra kosten van €12.50 die daar bij kwamen. Nu een Rekening van de incasso-unie van €99.50. (ook bij de buren bezorgd, maar wel bij ons binnen gestopt). Hierop gereageerd met uitleg van bovenstaand verhaal. Incasso-unie zegt: je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van het juiste adres, ik kan niet meer bewijzen dat ik dat op diverse manieren heb geprobeerd, dus moet gewoon betalen. Voel me onrechtmatig behandeld. Ik heb nooit schulden gehad, altijd alles netjes op tijd betaald, dit is ook te controleren door ECI, maar toch deze zure straf, zo voel ik het.

1. Op de eerste plaats dat ECI excuses maakt voor het gebeurde.
2. Kwijtschelding van de extra ontstane kosten buiten mijn schuld om.
3. Nieuwe toezending van de Vrije-keuze-bon, want die heb ik dus nooit ontvangen en dus ook niet kunnen besteden.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ECI in behandeling genomen

Bericht van

8 jaren geleden - Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met u. Dit is helaas niet gelukt. Het bij ons bekende e-mailadres is waarschijnlijk ook niet juist. Ik verzoek u vriendelijk een e-mail te sturen naar webcare@eci.nl met uw gegevens zodat ik contact met u kan opnemen.Kathinka ECI Webcare

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ECI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ECI

Heeft op 29 augustus 2011 om 15:32 geantwoord

Wij hebben telefonisch contact gehad met de klant en de onstane situatie besproken. In goed onderling overleg wordt de klacht afgehandeld.

Heeft op 31 augustus 2011 om 09:24 geantwoord

Er is geen oplossing gekomen. ECI zegt het erg vervelend te vinden hoe een en ander gelopen is. Ook had hun medewerker nooit mogen zeggen dat een adreswijziging niet telefonisch kon, want dat kan wel aldus dhr. die namens ECI de klachten behandeld. Deze meneer geeft aan dat ECI bereid was om daarom de kosten van de incasso unie kwijt te willen schelden, mits ik die niet betaald had. En dat had ik al wel, want nadat ik mijn bezwaar had ingediend bij de incasso unie en hun antwoord: toch betalen, het was je eigen verantwoordelijkheid de adreswijziging door te geven, van hen terug kreeg, met de dreiging van als je binnen 2 dgn niet betaald dan verhogen we de kosten; heb ik direct betaald. Met het idee: dan ga ik er daarna achteraan, maar dan komen er tenminste geen extra kosten bij, en als gebleken is dat ik in mijn gelijk sta krijg ik de gemaakte onvrijwillige kosten wel terug. Te braaf blijkt dus. want nu "kunnen" ze niets voor mij doen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kaatje1234