Klacht: oplichterij of toch bijna-oplichterij

op 18 januari 2011 over ebootstore.com in de categorie Internetshops - Schoenen

Via de gekende muziekplayer Winamp kreeg ik na update en herinstallatie 30 GRATIS muziek singles aangeboden. Als je dat aanklikt kom je dan wel bij www.emusic.com terecht en die vragen wel het nummer van je creditkaart en het is dus helemaal NIET gratis, je moet je inschrijven (subscription)feitelijk op een maandelijks plan van bvb16,99/22,99/35,99/47,99/94,99 €. Zoals gewoonlijk presenteren ze een aantal paginas onbegrijpelijk juridisch jargon en dan vragen ze ‘Do you agree?’ en als je ja klikt en je nummer ook geeft ben je al gebonden natuurlijk en zonder iets te bestellen of te kopen kunnen ze je al debiteren wat ze dus ook doen. Je hebt wel een ‘cancel request’ mogelijkheid maar het is een zeer omslachtige en ingewikkelde procedure…Ik heb uiteindelijk toch 0,99€ verloren na alles gecanceld en afgewezen te hebben en ik heb ook helemaal niets van muziek gekregen. Ze halen dat onmiddellijk af van ja creditkaart-account zomaar! Het had ook veel meer kunnen zijn natuurlijk. Ze laten je gewoon niet gaan zonder iets te betalen, zoveel is duidelijk (= echt graaikultuur).

Gewenste oplossing

Die 0,99€ die ze gedebiteerd hebben van mijn creditkaart account (‘charged’ noemen ze dat), moeten ze mij terugbetalen.

Hun mailing address is: PO BOX 6400, London, W1A 8AW, England
Hun Headquarters is in New-York City.

Hun muziek is feitelijk wel goedkoop in vergelijking met de anderen, maar het zijn toch ook allemaal mp3’s (legaal?) en hun bedrijfskultuur is toch niet echt ethisch te noemen.

>>> Music: eMusic Free Trial Price: Free Total Credit: 24,50€ (ze verkrachten dus ook het begrip ‘Free’ en ‘Gratis’ zoals nu zoveel en dagelijks gebeurd op Internet trouwens

Alle klachten die gemeld zijn door compla1