Klacht: €26,79 douanekosten op een aankoop van €39,94-DHL heeft verkeerde gegevens ingevuld.

op 26 april 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

2 Siliconen iPhone 6 hoesjes besteld en €39,94 voor betaald. Niet goedkoop, maar makkelijk online zodat ik niet naar een winkel hoef te gaan. Vervolgens krijg ik een mail van DHL dat ik €26,79 douanekosten moet betalen, anders wordt het pakket niet vrijgegeven. Dit weiger ik te betalen. Dan zou ik €66,73 kwijt zijn voor 2 siliconen iPhone 6 hoesjes. Dit is absurd. In een winkel zou ik nog niet eens de helft van €66,73 betalen voor mijn aankoop. DHL gesproken met 2 verschillende afdelingen. DHL geeft aan dat ik bij de belastingtelefoon douane moest zijn. Douane gebeld: zij geven aan dat dit is veroorzaakt doordat DHL VERKEERDE GEGEVENS OP HET INKLARINGSFORMULIER HEEFT INGEVULD. DHL IS DEGENE DIE DIT WEER RECHT KAN TREKKEN.

Gewenste Oplossing
Ik wil dat jullie dit regelen met de douane. Dit was niet gebeurd als jullie eerst in de doos hadden gekeken wat de waarde ervan is. Jullie hebben zomaar wat ingevuld.

Pakket ligt nog bij DHL. Ik weiger €26,79 bij te betalen voor een aankoop van €39,94 (2 siliconen iPhone 6 hoesjes)

Ik ben tevreden als DHL met de douane regelt dat de kosten worden geannuleerd. Kijk in de doos en oordeel zelf dat het geen waarde heeft van €66,73

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 26 april 2017 om 10:31 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Helaas kan ik u hier niet bij verder helpen, deze zending is namelijk verstuurd via DHL Express en niet met DHL Parcel, ik heb hierdoor geen inzicht in uw zending en in de douanekosten. U kunt het beste deze vraag/klacht bij hun neerleggen, zij zijn telefonisch te bereiken op 088 0552 000.

Vriendelijke groet,

Sanne