Klacht: Hoezo Waterschade

op 31 maart 2011 over E-Repair.nl in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Begin februari 2011 hield mijn telefoon er opeens mee op. Zo ben je nog aan het sms-en en zo heb je een zwart scherm waar niets meer op te zien is. Terug naar Ritel Etten-Leur, zij zouden hem opsturen naar E-repair. Na weken wachten komt op 10 maart het bericht dat genoemd toestel ongerepareerd is terug gekomen i.v.m. waterschade. Omdat ik er van overtuigd ben dat ik altijd zuinig op het toestel ben geweest, en dit toestel dus ook GEEN waterschade kan hebben gehad, is het toestel nogmaals door Ritel teruggestuurd voor een second opinion. Vandaag kon ik het toestel ophalen, wederom het zelfde verhaal en nu is er ineens een foto bij van de schade.
Hoe kan ik bewijzen dat ik me van geen schuld bewust ben,en altijd goed op mijn toestel heb gelet.
Als ik op internet google (radar/kassa e.d.) dan staat het vol met vergelijkbare verhalen. Op het moment dat het reparatie bedrag hoger is als de waarde van het toestel, dat dan de diagnose WATERSCHADE gesteld wordt. Ik zit nu al vanaf februari zonder telefoon maar met een abonement van KPN. Ik heb een (hele) oude telefoon in gebruik om toch bereikbaar te zijn. Mijn abonnement loopt nog tot november, dan pas zou ik kunnen verlengen bij KPN en over een nieuw toestel kunnen beschikken.Volgens de man die ik van Ritel aan de telefoon had, had ik de optie om toch maar naar de klantenservice van KPN te bellen, en hopen dat ik nu al een ander abonnement kan afsluiten, dit zou dan voor 2 1/2 jaar zijn. Maar een abonnement van 2 1/2 jaar neemt toch niemand, dat haalt het toestel waarschijnlijk niet eens als je een beetje pech hebt.

Hoe kan ik bewijzen dat ik geen waterschade heb toegebracht aan mijn toestel ??????

Een vergelijkbaar/vervangend toestel om mijn abonnement verder uit te zitten.Dit hoeft geen nieuw toestel te zijn, er zullen toch nog wel hetzelfde type toestellen (type C905)in omloop zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door ColindaBeemd