Klacht: Ze willen mij niet helpen

op 27 februari 2020 over Dynamiet Nederland in de categorie Financiële hulpverlening

Vorige week had ik een aanvraagformulier op de site ingevuld. Ik ben toen gebeld door een medewerker. Ik heb toen mijn situatie uitgelegd en verteld dat ik door de BKR niet verder kan met mijn leven, Na het gesprek ging de medewerker overleggen met zijn collega’s over mijn zaak. Hij besloot toen om mij NIET te accepteren als klant. Terwijl ik geen schulden meer heb en al jaren een vaste baan heb. Dit slaat helemaal nergens op!. Waarom wordt perse ik geweigerd? Discriminatie?

Ik wil ook van de BKR afkomen, Ik heb ook recht om klant te mogen worden. Neem mij aan als klant en haal mijn BKR weg.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynamiet Nederland over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynamiet Nederland in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynamiet Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynamiet Nederland

Heeft op 27 februari 2020 om 10:51 geantwoord

Beste relatie,

Uw zaak kunnen wij niet aannemen, omdat deze niet voldoet aan ons acceptatiebeleid. Wij willen enkel zaken aannemen waar we achterstaan en die we kunnen oplossen.

Telefonisch hebben wij u meerde malen uitgelegd dat we geen mensen kunnen helpen die vanwege luxueuze doeleinde (lening voor een droomvakantie) van hun registratie af willen komen. In een later stadium gaf u vervolgens aan dat u bij nader inzien een hypotheek wil afsluiten. Dit komt voor ons helaas ongeloofwaardig over.

Tot slot kijken wij niet naar iemand zijn afkomst, maar naar de type zaak. We staan genoeg mensen bij met een migratieachtergrond en we hebben tevens dergelijke collega’s in dienst. Het is dan ook ontzettend jammer om te zien dat u ons mogelijk beticht van discriminatie.

Wij laten het verder hierbij. Op klachten vanuit uw kant zullen wij helaas niet meer reageren.

Alle klachten die gemeld zijn door Aisha456