Klacht: Dynalogic levert niet

op 14 september 2015 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dynalogic (iets met dynamisch en iets met logisch?)

Kort verhaal: Dynalogic levert mijn pakket niet af, is niet bereikbaar voor zinnig commentaar of een oplossing.

Lang verhaal:
Dynalogic zou een pakketje bij me afleveren, iov ander een ander bedrijf dat zijn werk gewoon heeft gedaan na mijn bestelling en betaling voor producten.
Er kwamen wel 35 euro bezorgkosten bij. Niet goedkoop, maar ok er zat een tv, gsm en contract bij de order, akkoord gegaan en ook betaald.
Uiteindelijk krijg ik een link om een afspraak in te plannen, vrijdag gekozen, of ik gelijk 08:00-18:00 thuis wil blijven, dit zijn prehistorische wachtvensters, maar ben al overgeleverd hieraan.
Vrijdag ben ik nr 26 voor koerier. Ik krijg tracklinq, niet realtime, maar alleen bij stops verspringt locatie van koerier op de kaart, verwachting 14-17:00 uur bij mij thuis. Ik denk als het maar vrijdag komt, kan mijn vriendin haar serie op zondag gewoon kijken.
Ik krijg bericht dat koerier niet komt: “14:15 opdracht niet uitgevoerd, overmacht.”
Na tergend moeizame communicatie, waar 1 vraag (v/d 10+) wordt beantwoord, blijkt dat de koerier wel is geweest om 16:57, maar niet door de poort kon komen (elektronische paaltjes uit de grond). Dit heet in mijn boekje geen overmacht. Hij had geen tel nr van het bedrijf bij de order gekregen en is naar huis gegaan.
Ten eerste is het een bewonersparkeerplaats, zoals aangegeven op een bord. Ten tweede is er voldoende plek om stil te staan (grote TV = laden/lossen voor de wet).
Alle andere koeriers tot nu toe parkeren voor de paaltjes, zodat het verkeer nog wel langs kan, soms 2 busjes tegelijk, lopen naar het bellentableau en bellen aan. Dan komt de bewoner naar beneden, ter plekke overhandigen of evt poort openen voor grote pakketten, wat enkel met button aan de poort kan.
Al 9 jaar gaat dit goed voor de 148 bewoners van het complex, waaronder bij ondergetekende.
Nou bij Dynalogic dus niet, poort dicht, wegwezen. Ik woon niet op de parkeerplaats, ik heb een deurbel (voor de duidelijkheid).
Ik mail dat er nog tijd is om de koerier terug te sturen, of een andere oplossing te bieden rond 16:30.
Geen oplossing mogelijk, koerier niet te bereiken, maandag kan pas de volgende poging volgen.
Daar wil ik afspraken over maken, want vrees weer een dichte poort en een slimme koerier die naar huis wil.
ipv 08:00-18:00 wordt nog gerept over 09:00-17:00, nou lekker handig. Stel nog een paar vragen, alles wordt genegeerd.
Mijn ervaring met logistieke medewerkers is meestal dat ze wel dynamisch zijn, geen 9-5 mentaliteit tenminste, maar weer wat geleerd.
Ik heb 2 tel nrs (1 prive, 1 moet v werk) die ik doorgeef voor betere bereikbaarheid. Voorkeur gaat uit naar mail.
Door flexibele werktijden en bijzondere omstandigheden (wateroverlast VUMC) ben ik niet bereikbaar op zaterdag (middag+avonddienst). Ik laat mijn mobiel thuis, word ik erop gebeld, mijn vriendin geeft aan dhr is er niet u kunt het later nog een keer proberen. Ipv te luisteren, worden eerst nog even enkele privevragen gesteld,
verrassing van nieuwe tv is er al af, nu ook nog een teleurgestelde vriendin erbij.
Ik word rond 17u gebeld, om het nog even te regelen voor ze naar huis gaan. Krijg binnen een minuut een mail dat het al niet meer kan omdat ik niet heb opgenomen, dus als ik terug had gebeld ook geen resultaat.
Nu is maandag weer de eerstvolgende mogelijkheid, maar dat was het al, dus als ze vrijdag hadden gezegd dat het in het weekend kon zou ik onmiddellijk akkoord zijn gegaan. Ik vroeg zelf nog om zaterdag in een eerder mailcontact.
Maandag hoor ik nog niets van Dynalogic, zijn geen steek verder, ik stop maar met schrijven want het is al te lang geworden.

1 Pakket wil ik nog steeds ontvangen,
2 dagvergoeding (onnodig lange wachttijd en geen resultaat),
3 excuses (in deze volgorde ook).

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynalogic

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynalogic nog niet in behandeling is genomen.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 05 november 2015 om 15:23 geantwoord