Klacht: Duurt enorm lang om te reageren, en ik ben de dupe. Proeftijd? Nee, herroepingsrecht.

op 14 februari 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Op 9 Januari heb ik mij ingeschreven voor de studie HBO Rechten, met als aanvangsdatum 22 Januari.
Op 13 Januari heb ik mijn diploma e.d. gestuurd om te laten waarderen, het is een buitenlands diploma die te vergelijken is met Havo, Saxion heeft mijn diploma gewaardeerd en ik heb 2 jaar een HBO studie gevolgd bij hen. Op deze datum kreeg ik ook eindelijk mijn boeken en gegevens, maar ik ging op vakantie(Ik heb daarom ook gevraagd op een startdatum van 22 Januari, maar ik heb mij eerder ingeschreven omdat eerder inschrijven vaak de bedoeling ivm administratie e.d). Op de email van 13 Januari kreeg ik 9 dagen later een reactie. Natuurlijk had ik dan nog 2 dagen om mij te bedenken, maar ik heb wel 9 dagen in het donker gezeten.
Echter daarvoor , op 12 Januari, vroeg ik al of mijn startdatum van 22 Januari naar 19 Januari verschoven kon worden. Daar heb ik een akkoord voor gekregen.

Ik heb intussen een email gekregen die mij uitlegt dat zij mijn diploma niet kunnen waarderen. Dat kan, dus 27 Januari vroeg ik om alles even stop te zetten totdat mij diploma gewaardeerd kan worden. Ik ga geen studie beginnen die ik niet eens af kan maken. 19 Januari ben ik ook echt begonnen, heb ik alles ingelezen, kennis gemaakt e.d. 19 Januari heb ik de studie geprobeert. 19 Januari was mijn startdatum van de studie, waardoor ik de studie kon proberen. Proeven. En ik vond het niet fijn omdat ik het gevoel had dat ik geen examens kon kamen ivm mijn diploma, en na de 14 dagen, mocht je willen stoppen, mag je mooi een jaar collegegeld betalen.
Ik heb tevens

Nu zegt LOI eigenlijk : Dat is allemaal wel machtig mooi, maar je aanmeldings datum is 9 Januari, je bent over de 14 dagen heen.

Ik heb in totaal 5 emails in een maand tijd die zeggen “Dit is een geautomatiseerd bericht dat u ontvangt omdat het ons niet gelukt is om een reactie te geven binnen de beloofde tijd”. Beloof dan ook niks? Beetje zelfde als die proeftijd, misschien voortaan geen proeftijd beloven en gewoon uitleggen dat het een herroepingsrecht is. Is iets realistischer.

Ik wil best doorstuderen bij het LOI. Al ben ik niet tevreden over de communicatie, ik vind de studie leuk en de manier waarop. Alleen wil ik dat of mijn diploma gewaardeerd word, nogmaals Saxion kon dit prima, of anders kostenloos stoppen met de studie omdat mijn aanvangsdatum 19 Januari was en ik 27 Januari heb gevraagd om alles te stoppen.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LOI

Reactie van de melder van de klacht JFBannink

1 week geleden - Ik wil er ook aan toevoegen dat ik, mocht ik op 9 Januari echt zijn begonnen, een paar dagen buiten het herroepingsrecht zat. Ik heb nu 5 emails gekregen met excuses dat zij niet hebben kunnen reageren binnen de beloofde tijd... Excuses dat ik ook niet heb kunnen reageren binnen de beloofde tijd van 14 dagen, ondanks dat ik 9 dagen in het donker zat ivm geen reactie van het LOI.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 week geleden - Beste Jennifer, Hartelijk dank voor je bericht! Ik heb geprobeerd je te bellen om de situatie even te bespreken maar zonder succes. Toen je terug belde was ik zelf helaas in gesprek. Er was onduidelijkheid bij onze Toelatingscommissie over de aangeleverde stukken. Ik heb begrepen dat je met mijn collega, Jeroen, inmiddels hebt gesproken en er opheldering is gekomen. De toelatingscommissie gaat jouw dossier voorleggen aan de Nuffic. We moeten de beoordeling hiervan afwachten, maar wanneer deze retour is word je daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte gesteld. Mocht het zo zijn dat we een negatieve beoordeling retour ontvangen, wordt er te allen tijde naar alternatieve mogelijkheden gezocht. Ik wil je adviseren die beoordeling nog even af te wachten. Ik zal de voortgang tevens nauwlettend in de gaten houden en je informeren wanneer ik nieuws heb. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door JFBannink