Klacht: Duur wasmachine

op 06 juli 2016 over Siemens in de categorie Electronica Merken

In februari 2011 heb ik met behulp van de gemeente een wasmachine mogen kopen de Siemens WM14A161FN/29, welke nu kapot is. Via de verkoper is er nu iemand komen kijken en de wasmachine is zo erg kapot dat maken duurder zal zijn dan de wasmachine. De lagers zijn kapot en daardoor heeft de kuip de rubberen rand kapot geslagen. De lagers kunnen niet vervangen worden dus zou er een nieuwe trommel in moeten. Ik heb destijds een Siemens gekozen omdat ik dacht Duitse degelijkheid, blijkt deze machine uit Spanje te komen en erger nog de machine heeft maar een levensduur van 48 maanden. In de wet staat dat men mag verwachten dat een wasmachine langer meegaat dus dat heb ik op dat moment ook medegedeeld aan de monteur, deze is gaan bellen en uit coulance heeft Siemens mij een bod gedaan ik mag een andere wasmachine uitkiezen de Siemens WM14B262NL van 499 euro minus 35% korting+84,50 plaatsingskosten dat zou dan komen op 408 euro. Aardig aanbod zou je denken maar de wasmachine kost in de winkel zelfs zonder korting een stuk minder en dan nog de kosten van 59,90 van de Siemens monteur die is komen kijken. Ik voel me door Siemens in het ootje genomen, er is nergens vermeld dat het geen Duitse wasmachine is en dat de machine maar een 48 maanden levensduur heeft als ze daar eerlijk in waren had ik deze nooit gekocht! En het aanbod om de kapotte om te ruilen voor een wasmachine met een te hoge vraagprijs vind gewoonweg schandalig. 1x iemand een rad voor ogen draaien is klaarblijkelijk niet genoeg

Ik zou graag zien dat de voorrijkosten a 59,50 van de monteur komt te vervallen en dat men een eerlijk aanbod doet

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Siemens

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Siemens nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mootje67