Klacht: Duur boek door postnl zwaar beschadigd

op 24 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Postnl heeft vandaag een duur studieboek bij mij bezorgd. Het boek paste net door de brievenbus dus geen pakketdienst. Ik trof de envelop helemaal gescheurd en in stukken in mijn brievenbus. Het boek is compleet verwrongen en heeft veel waterschade. Het boek was zelfs nog nat toen ik het uit mijn brievenbus haalde. Mijn brievenbus is volledig waterdicht. Dus de schade is door Postnl gemaakt (conclusie doordat het boek nat is en de stukjes envelop in mijn brievenbus liggen). Contact met PostNL opgenomen maar zij gaan niets vergoeden omdat het boek door de verkoper/afzender niet verzekerd verstuurd is. Ze willen wel een stevig woordje spreken met de bezorger, maar daar heb ik niks aan.

Gewenste Oplossing:

Dat het aankoopbedrag minimaal voor 50% vergoed wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 24 augustus 2017 om 11:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Schellingerhout,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat een brievenbus zending beschadigd is aankomen.

Dit is zeker niet de bedoeling en daarom wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden. Ik zie dat er een klacht is aangemaakt zodat de bezorger erop wordt aangesproken, meer dan dit kan ik niet voor u doen. Dit komt omdat de zending onverzekerd is verzonden, daarom zal een oplossing voor de inhoud bij de afzender vandaan moeten komen.

Ik hoop dat de afzender u hiermee tegemoet wil komen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 24 augustus 2017 om 12:06 geantwoord

Dit is geen oplossing. Postnl heeft zichzelf ingedekt en probeert zo onder hun verantwoordelijkheid uit te komen. Het maakt ze blijkbaar niet uit dat de klant als vuil behandeld wordt. Maar ja, waarom zou het ze uitmaken aangezien de mensen bijna verplicht zijn gebruik te maken van PostNL.

Alle klachten die gemeld zijn door Amanda.s