Klacht: dure reparatie digitale camera

op 17 oktober 2011 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Camera van 2 jaar oud, powerknop stuk. Door fotovak Engel Anegang Haarlem opgestuurd naar Samsung. Door ons en Engel eerst prijsopgave gevraagd, echter camera na 8 weken gerepareerd en de rekening gekregen van 175 Euro, zonder een prijsopgave vooraf.Wij zijn niet akkoord gegaan en kregen we het aanbod om 101 Euro te betalen i.v.m. het misverstand. Hebben wij geweigerd omdat het nieuwer type (600) in een aanbieding te koop stond voor 126 Euro. Fotovak Engel Anegang heeft toestel nu in bezit en wil het verkopen. Een fototoestel moet minstens 5 jaar meegaan en daarom willen wij de hoge reparatiekosten niet betalen.Voor onze reis naar Amerika waren wij genoodzaakt een nieuw toestel te kopen omdat eventuele reparatie zo lang ging duren. Wij zijn zeer ontevreden over de service van Samsung.

Gewenste Oplossing:

Een redelijke vergoeding voor de geleden schade. Wij hebben voor het toestel indertijd 275 Euro betaald en hebben nu na twee jaar helemaal niets meer.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Bericht van Samsung

6 jaren geleden - Beste Zoeia, Wij hebben op 22 oktober uw reactie op onze e-mail ontvangen. Wij zijn nog aan het uitzoeken waarom het uiteindelijke reparatiebedrag niet in overeenstemming is met de prijsopgave die u heeft ontvangen. Met vriendelijke groeten, Alex Samsung WebCare www.samsungworld.nl

Reactie van de melder van de klacht Zoeia

6 jaren geleden - Beste Alex, Wij hebben nooit, hetgeen wel door ons is gevraagd, vooraf een prijsopgave gekregen. Niet van Samsung en niet van de firma Engel. Wij werden direct met de rekening geconfronteerd. Zie onze klacht, waar alles duidelijk staat beschreven!! Vriendelijke groet, Zoeia

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 04 november 2011 om 14:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben contact gehad met ons reparatiecentrum, met de verkoper en met de klant. Hieruit is gebleken dat ons reparatiecentrum correct heeft gehandeld. De verkoper heeft aangegeven de reparatiekosten al te hebben betaald, echter gaat de klant hier niet mee akkoord. Wij hebben de klant geadviseerd om deze zaak met de verkoper op te lossen: De camera bevindt zich op dit moment in diens bezit is en zijn wij geen partij meer zijn in deze zaak. Klant gaat hier echter niet mee akkoord. Om deze reden kunnen wij de klant verder geen oplossing bieden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Samsung beoordeeld.

Heeft op 07 november 2011 om 12:35 geantwoord

Fotovak Engel Anegang heeft ons verzekerd dat ze Samsung om een prijsopgave vooraf hebben gevraagd. Samsung beweert naar ons toe het tegendeel. Firma Anegang zou ons vooraf een prijsopgave doen omdat wij niet teveel wilden betalen voor een reparatie voor een toestel waarvan de garantietermijn amper een maand verstreken was. Volgens de consumentenbond moet een digitale fotocamera van 275 euro toch zeker langer dan twee jaar mee moeten gaan.

familie Muts

Alle klachten die gemeld zijn door Zoeia