Klacht: Dubieus bedrijf

op 05 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Onlangs bestelling gedaan. Zou track en trace per email ontvangen van postnl. Niet gebeurd. Briefje in bus: pakketje afgeleverd bij buren nr. 94.
2 x geprobeerd af te halen. Niet thuis. Briefje in bus buren met verzoek even te bellen of zij het pakketje hadden aangenomen. Neen, hele dag niet thuis geweest. Leverancier gebeld om contact op te nemen met postnl. Antwoord: Afgeleverd op nr. 137 en excuses van de chauffeur maar misverstand omdat hij (zogenaamd) ook een pakketje van nr. 94 op nr. 137 had afgeleverd. Hoe verzin je het bij elkaar? Bij mijn navraag op nr. 137 bleek namelijk, dat daar ook niets was afgeleverd, niet voor mij en niet voor nr. 94. PostNL zelf gebeld. Konden er niets aan doen, leverancier moest bellen. Wat een bedrijf!! Krijg je een track en trace code, dan beslaat dit vaak niet een dagdeel of tijdvak maar de gehele dag van 9.00-21.30 uur. Echt klantvriendelijk.

Wanneer ze een normaal tijdstip/tijdvak aangeven. Dat ze niet vóór je überhaupt bij de deur bent, het al bij de buren droppen. Dat iemand kan aangeven, dat ze niet wensen, dat het bij de buren wordt afgeleverd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 05 juli 2017 om 14:28 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Vriendelijk dank voor uw bericht en sorry voor de late aard van onze reactie. In uw bericht geeft u aan dat u onlangs een pakket verwachtte, maar dat de levering hiervan nogal voor een hoop frustratie heeft gezorgd. Dit omdat u niet wist waar uw pakket afgeleverd. Mijn excuses hiervoor.

Ik hoop van harte dat u deze situatie inmiddels heeft kunnen oplossen met behulp van de afzender. Wat ik mij kan voorstellen is dat het voor u vreemd lijkt dat we u telkens naar de afzender verwijzen. Dit is echter omdat zij ons betaald hebben voor verzending en hiermee onze opdrachtgever zijn. Dit betekent dat zij navraag bij ons kunnen doen en eventueel ook een klacht tegenover de bezorger registreren.

Daarnaast geeft u aan te balen van ruime tijdvakken. Onze tijdvakken worden gebaseerd op daadwerkelijke bezorgtijden in eerdere weken. Wanneer bijvoorbeeld de route van de chauffeur wijzigt, dan is het voor ons moeilijk aan te geven hoe laat de bezorger precies komt. We kiezen er dan voor het tijdvak weg te laten, om verdere frustratie te voorkomen dat de bezorger (veel) vroeger/later is.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door imi