Klacht: DTI Travel en German Sky airlines — houden bewust informatie achter en nemen 2 dagen van onze vakantie af

op 30 oktober 2011 over DTI Travel in de categorie Reizen Algemeen

Schoolvakantie geboekt voor de periode 22.10.2011-29.10.2011 in Turkije. Wij vliegen via Dusseldorf. 1 week van te voren krijgen wij gewijzigde vluchttijden: het schijnt dat wij ipv beloofde octhendvlucht om 21.35 moeten vliegen en komen op de 23ste om 4 uur ´s morgens in het hotel aan. Verloren dag dus! Maar dat is nog niets ten opzichte van onze terugvlucht.
Terugvlucht vertrekt niet meer overdag maar om 23.55 29.10.2011 en duurt tot onze verrassing 8 uur! Er staat geen enkel uitleg bij. Het DTI gebeld. Het schijnt dat wij een tussenstop in FriedrichStadt moeten maken.

Op vakantie de kamer voor een paar uur extra verlengt, anders houden wij zo´n lange nachtvlucht niet vol en zelf daarvoor moeten betalen. DTI wilt daarover niets horen en doet er niets aan.
Wij komen om 22.00 op 29.10.2011 bij het vluchthaven aan om te zien dat de reis is 3 uur vertraagd. Wij vertrekken 02.55 op de 30.11 ipv 23.55 op de 29.10. Het is al bekend minimaal een dag van te voren! Maar niemand wordt geïnformeerd en harteloos naar het vliegveld gebracht (oudere mensen, families met kleintjes), iedereen moet op het vliegveld zitten om de DTI geld te besparen. Tijdens vertraging wordt niet eens water uitgedeeld. Na het praten met passagiers weten wij dat het een directe vlucht wordt. Wij geloven steeds minder DTI en German Sky Airlines en kijken via internet maar de geplande vluchten vanuit Antalya in Düsseldorf International. Tot onze verrassing staat onze vlucht gepland om 6.35 arrival local time, wat kan nooit het geval zijn als wij om 02.55 zullen vertrekken. Nu weten wij zeker dat DTI en German Sky airlines houden de informatie achter en dat de echte tijden van vertrek al lang van te voren bekend zijn. En inderdaad een half uur later krijgen wij te horen dat wij nog 2,5 uur vertraging krijgen. Nog steeds doet German Sky airlines geen enkele poging om de wachtende mensen met kinderen te steunen. Iedereen voelt zich machteloos en voorgelogen. Het hele theater is opgezet om DTI geld te besparen. On board vertelt de co-piloot dat DTI office de overgang naar de winter tijd heeft vergeten mee te tellen?! Het verklaart ehcter niet de vertraging van 5,5 uur en het respectloos gedrag van deze luchtvaartmaatschappij tijdens de vertraging.

- Geld compensatie voor de vertraging van 5,5 uur op terugvlucht.
- Geld compensatie voor verloren dag wegens laat heenvlucht.
- Terugbetaling van de kosten voor het verlengen van de kamer

Alle klachten die gemeld zijn door katja.vleugels@home.nl