Klacht: Drinken in bus

op 19 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op Woe 17-8-2016 om 7:59 ben ik vanuit station dordrecht bus 16 richting Alblasserdam ingestapt. Volgens meneer de chauffeur mocht ik mijn (gesloten) kop koffie die ik bij de Broodzaak gehaald heb niet de bus in. Ik heb net de regels gelezen van arriva bussen. Er staat nergens dat drinken in de bus niet mag, echter staat er wel dat er geen alcoholische dranken mogen. Van meneer de chauffeur heb ik mijn 2 euro koffie die ik net 1 slock van had genomen weg gooien. Hup 2 euro de prullenbak in. Kijk als het niet mag prima, dan gooi ik hem met alle liefde weg want ik hou er van om aan de regels te houden. En als het niet mag dan moet er 1 lijn getrokken worden tussen alle chauffeurs. Want ik heb weleens vaker een kop koffie mee genomen en daar werd niets over gezegd.. en waar ook heel vaak niets over gezegd wordt is dat er mensen soms bier aan het drinken zijn in de bus en dat mag helemaaal niet.
Ik wilde dit probleem even aankaarten zodat jullie hiermee iets kunnen doen en zodat het duidelijker is voot de passagiers wat wel en niet mag!

Als het duidelijk is voor passagiers wat wel en niet mag.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 19 augustus 2016 om 16:41 geantwoord

Beste Amy,

Uit je bericht begrijp ik dat je van de chauffeur geen kop koffie mee mocht nemen in de bus. Je geeft aan dat je dit in de reisregels niet terug kunt vinden. Het klopt dat koffie niet expliciet genoemd wordt. Het is echter niet toegestaan om sterk geurend eten of drinken te nuttigen. http://bit.ly/29pjP2z

Groet,
^NT