Klacht: Dpd bezorgd eerst op verkeerde adres, daarna ‘vernietigd’.

op 19 juli 2019 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dpd bezorgd eerst op verkeerde adres, zegt toe om het pakket op te halen en daarna te bezorgen op het juiste adres. Vervolgen hoor je niets meer terwijl ze toezeggen om contact met je op te halen na het ophalen. Je hoort als je zelf gaat bellen, dat ze het pakket ‘vernietigd’ hebben (ofwel het is gestolen).. Ze willen dit niet zelf melden bij de opdrachtgever, noch dit per e-mail te bevestigen bij mij.
Dit terwijl dpd betaald wordt om te bezorgen.. Pas als er een geschil wordt geopend door de verzender, gaan ze überhaupt hun fouten oplossen. Als je een kwartier later terugbelt, en een andere medewerker spreekt, is het verhaal opeens anders. Ofwel, men liegt tegen je..

Dpd moet zelf contact opnemen met de verzender met de mededeling dat ze het pakket niet bezorgd hebben, maar vernietigd hebben. Anders is de klant de dupe.. Het pakket is namelijk op papier bij het verkeerde adres afgeleverd. Niet eens in dezelfde regio..

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 19 juli 2019 om 19:17 geantwoord

Beste Redmer, wat spijtig om te horen dat dit heeft voorgekomen. Heel vreemd ook dat je verschillende verhalen te horen krijgt van mijn collega's. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Excuses voor het ongemak.
De verzender kan hiervoor contact met ons opnemen zodat er een onderzoek gestart kan worden. Mijn collega's op de verzenders afdeling zal dan de verzender inlichten over de huidige situatie.

DPD klantenservice

Heeft op 19 juli 2019 om 19:22 geantwoord

Dit is wel heel erg makkelijk voor de dpd.. Er is betaald voor een spoedzending, die al gelijk niet gehaald werd, echter gaat het nu ws lang duren. Het zou de dpd sieren als ze proactief een melding maken van hun fout, zodat het direct duidelijkeid wat er aan de hand is bij de opdrachtgever.. Al het nog überhaupt leverbaar is.. was een van de laatsten..

Alle klachten die gemeld zijn door RJHdeVis