Klacht: Douglas verkoopt gevaarlijk product

op 04 juli 2016 over Douglas in de categorie Parfumerie winkels

Op 9 mei stuurde ik het volgend bericht naar douglas:
Geachte heer/ mevrouw,

Omdat ik regelmatig voor fotoshoots verschillende “goede” lippenstiften nodig heb. Kreeg ik van een visagist te horen dat ik de MAC lijn eens moest proberen. Daarom bestelde ik een aantal lippenstiften bij Douglas. Omdat de kleuren goed bevielen heb ik naderhand meerdere besteld onder klantennummer *****.

Echter blijk ik nu bij het langer dragen een reactie te vertonen. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn eten lag (pijnlijke en gezwollen lippen) maar bij de huisarts werd vastgesteld dat het vanuit de MAC lippenstiften komt.

Omdat ik in totaal 10 lippenstiften bij douglas heb aangeschaft baal ik hier enorm van. Echter zijn de 14 dagen al voorbij en zijn de lippenstiften dus al aangebroken.

Graag wilde ik weten of ik nog iets zou kunnen doen. Of nog kan terugsturen? Het gaat namelijk om een aardig bedrag bij elkaar.

Graag hoor ik wat u voor mij kunt betekenen. Ik zie namelijk op de retourbonnen dat allergie een reden kan zijn van retourneren. Maar aangezien het om zoveel lippenstiften gaat die al aangebroken zijn en na de 14 dagen, wilde ik vragen of het retourneren nog mogelijk is. Uiteraard zou ik het bedrag bij Douglas alsnog producten willen aanschaffen waar ik wel tegen kan.

Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite.

In eerste instantie was dit niet mogelijk. Echter twijfelde ik of deze lippenstiften niet gewoon verouderd waren. Toen ik dit ter sprake bracht werd er ineens ingestemd dat de lippenstiften in overleg met Mac wel terug gestuurd konden worden.

Zo gezegd, zo gedaan. Echter werd ik vandaag gebeld en werd mijn voicemail ingesproken dat de lippenstiften niet origineel waren. Er werd aangifte tegen MIJ gedaan. Ik kon met vragen terugbellen.

Uiteraard heb ik meteen na mijn werk teruggebeld. Ik sprak met Rowena van de klantenservice. Echter ging zij mijn vragen niet beantwoorden. Ik zei letterlijk “dus douglas stuurt mij niet origineel spul, ik krijg daar een reactie op en vervolgens wordt er tegen MIJ aangifte gedaan”. “Ja dat klopt” was haar reactie.

Ik vond dat ik heel netjes bleef ondanks ik als een stuk vuil werd behandeld. Maar Rowena zei vrij snel dat ze niet met mij de discussie aan zou gaan en toen werd ik ervan beschuldigd andere producten te hebben teruggestuurd. Althans, dat was hun idee erover.

Voor info moest ik het proces verbaal afwachten. Ze wilde mij niet vertellen welke stappen ik kon ondernemen.

Het erge is dat ik zo stom ben geweest om netjes alles terug te sturen waardoor ik nu niet kan bewijzen dat wat ze mij hadden gestuurd, gevaarlijk was!

Een waarschuwing bij deze. Kijk uit bij het kopen bij Douglas want ze laten liever klanten opdraaien ipv hun eigen bedrijf onder de loep te nemen!
Naast het feit dat ze gevaarlijke producten verkopen. Intussen heb ik op internet gelezen wat erin zit… Mijn maag is ervan gaan keren. Dat kan ik je wel vertellen. En dat spul heb ik op goed vertrouwen op mijn lippen gesmeerd.

Een oprecht excuses van Douglas en hun eigen producten controleren. Incl klanten oproepen dit te doen.

Daarnaast wil ik het bedrag terug dat ik kwijt was hieraan.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Douglas over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht VIP84

8 maanden geleden - Intussen heb ik zelf ook nog op internet gezocht en intussen een aantal meldingen waar klanten aangeven nep parfum via douglas te hebben ontvangen. Het volgend stukje advies kwam ik ook tegen. "Heb je een namaakproduct aangeschaft zonder dat je dat had kunnen weten, of ben je zelfs voorgelogen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Hij moet alsnog leveren wat is afgesproken, dus het echte merkproduct. Wil hij dat niet, dan heb je recht op teruggave van je geld. Lastig om je recht te halen? Dreig met een telefoontje naar de politie of merkhouder". Ik kan me hier zo boos om maken! Wie weet hoeveel klanten dat spul hebben zonder het te weten!!! Ik las dat er zelfs rattenpoep en menselijke urine is gevonden in dat soort producten. En douglas wil dit zeker in de doofpot krijgen door aangifte tegen mij te doen??? Smerig gewoon!

Reactie van de melder van de klacht VIP84

7 maanden geleden - Volgens de medewerkster van douglas zou ik meer info krijgen bij het proces verbaal (want zij weigerde mij uitleg te geven). Echter heb ik nog steeds niks ontvangen! Ook mijn geld niet!!! Ik heb ook nog medische kosten gemaakt door de zooi dat ze me hebben verkocht.

Reactie van de melder van de klacht VIP84

3 weken geleden - Inmiddels is de zaak geseponeerd. Aangezien Douglas nog steeds geen bestelde (echte) producten heeft geleverd, stuurde ik een bericht. Ook was ik heel benieuwd wat zij nu zelf aan onderzoek hebben verricht binnen hun proces (ik verwacht namelijk dat zij meerdere klanten nep zooi hebben toegestuurd). Douglas reageerde behoorlijk arrogant (dat zij niet in hoger beroep zullen gaan en er verder geen correspondentie mogelijk zal zijn...). Nee... hoe wil je in hoger beroep gaan zonder enig bewijs??? Dat wordt namelijk lastig wanneer je de schuld op ander probeert te schuiven. Geen excuses voor de gang van zaken, geen uitleg over hoe dit mogelijk is, geen onderzoek naar eigen processen. Dit is hetgeen dat ik nu net naar Douglas stuurde (dus ik ben benieuwt of ze nog het fatsoen hebben om met een oplossing te komen) : Geen verdere correspondentie? Dat is wel een hele brutale manier om hiermee weg te komen. Ondanks een geseponeerde zaak, besluit Douglas het geleden schade op mij te verhalen? Het recht in eigen handen nemen dus? Even voor alle duidelijkheid want Douglas is alles behalve eerlijk en oprecht geweest tijdens heel deze zaak. Op het politie bureau kwamen we namelijk tot de conclusie dat er informatie was achter gehouden door Douglas. Informatie waarvan ik bewijs heb geleverd (dat overigens ter plekke werd nagetrokken). Graag ontvang ik een duidelijke onderbouwing waarbij bewezen wordt dat ik iets zou hebben misdaan. Ik weet namelijk dat dit niet het geval is. Waar halen jullie het recht vandaan om het openstaand bedrag op te eisen of geen originele producten te leveren? Hier verwacht ik uiteraard z.s.m. antwoord op.

Alle klachten die gemeld zijn door VIP84